donderdag 25 februari 2010

Grote blauwe quilt

Deze grote blauwe quilt wil ik graag aan jullie laten zien vandaag. Ik had het er al eerder over in een vorig berichtje. Hij is gemaakt van Hollandse stofjes, natuurlijk bij Annet in Zeeland gekocht. Het is mijn tweede grote quilt, gemaakt voor onze jongste DS.

Hij houdt erg van blauw en er zitten net als in mijn eerste sampler 12 blokken in. Sommige hebben een speciale betekenis zoals het Kompas, Bear's Paw en natuurlijk De Schuur !



De laatste verwijst naar de nieuwe "schuur" van Papa, eigenlijk mag je dat nu niet meer zeggen want het is een prachtig pand wat mijn DH heeft neergezet. Helemaal van hout en zelf ontworpen. Iedere zaterdag ging onze DS met papa mee en heeft daar heel wat uurtjes versleten. De quilt is gemaakt in 2008/2009, helemaal met de hand gepatcht en gequilt. Dat doe ik het liefst, alles met de hand in elkaar zetten en quilten.
Is het geen verrukkelijk stapeltje aan het worden?


Fijne dag ! Groetjes, Margreet




6 opmerkingen:

martine zei

Mijn lievelings stofjes !!!!
Mooie quilt en zo keurig alles precies op de ruit of streep.
Ik zou hem ook koesteren.

ria vogelzang zei

Verrassing! kom je even kijken op mijn blog? ;))

conny's quilts en creaties zei

Wat een mooie quilt, prachtig met die Hollandse lapjes! Lekker doorgaan zo, dan heb je straks een kast vol quilts!

Pierelantijntjes zei

Hij is echt prachtig!
Groetjes van Ester

Guusje, zei

Het is erg mooie quilt, mooie stoffen.

WilmaKuin zei

Prachtig!!! Dat stapeltje zie er geweldig uit...