maandag 7 februari 2011

Het is gelukt !

Het zat me niet lekker dat het blokje A-7 van de SBS er zo lelijk uit zag. Dus toen ik van 't weekend even een uurtje vrij kon vinden, heb ik het blokje uit elkaar gehaald en opnieuw gemaakt. Alleen de roze en witte driehoekjes en het middenste blokje heb ik opnieuw geknipt. Het móest kloppen, ik had het helemaal nagemeten. Gelukkig bleek dat dat ook inderdaad het geval was; ik had de eerste keer gewoon niet secuur genoeg getekend en genaaid. Dit is'm geworden:
A-7: Cats and Mice
Nog even een close-up, dan kun je goed zien dat het er nu prima uit ziet!
Ook ben ik begonnen met de blokken die ik af heb en naast elkaar komen, aan elkaar te naaien. Het ziet er meteen al mooi uit. Een lekker werkje voor 's avonds, dan hoef ik ook niet zo na te denken.....Dit is een begin van de A-rij:

C-8: Grape Basket

En zo komt de teller op 53 blokken te staan die af zijn. Het blijft leuk om te doen!

Kijk ze nou toch eens lekker liggen, Banjer voor de kachel en Kyra in haar mand. Wat me ook heel erg opvalt, is dat ze (onbewust) regelmatig op dezelfde manier liggen. Hoe kan dat nou, vraag ik mezelf wel eens af. Het ziet er in ieder geval heel schattig uit. Op dit moment is Kyra loops, wat een gedoe zeg. Zowiezo de rommel die je er van hebt, ze mag niet los lopen én ze kan niet mee naar de hondenschool. Ik oefen wel thuis met haar, maar op de cursus krijg ik een "leenhond". Met je eigen hond is het wel leuker vind ik hoor. Nou ja, nog een week of twee, dan is het over. (zeggen ze) Zo, ik ga de ramen maar eens een goede wasbeurt geven. We wonen vlak aan de kust en de storm van de afgelopen dagen heeft zijn sporen nagelaten. Ik kan bijna niet meer naar buiten kijken. Dus: Hup aan het werk !! Fijne dag iedereen !!!

12 opmerkingen:

Roos zei

Hij is perfect gelukt toch??
Ik vind dat je leuke kleurtjes gebruikt voor je SBS.
Groetjes Roos

Wilma Kuin zei

Deze is inderdaad een stuk mooier. Fijn dat hij nu gelukt is....

Terray zei

Wat goed doorgezet om je blok toch opnieuw te maken. Ik bewonder je ijverigheid.
Het eerste rijtje ziet er prachtig uit, mooie stofjes heb je gebruikt!
Wat liggen je beestenkindjes er toch heerlijk bij, slecht leven hoor ;-)))

Groetjes
tertia

Marieke zei

Ah: jij bent ook bezig met SBS?! En al 53 blokken klaar! Wow. Ik heb net twee rijen klaar, en vind het geweldig om te doen. Mooie kleuren gebruik je!

Mascha zei

Groot gelijk dat je het blok opnieuw gemaakt hebt anders ga je er toch maar aan storen.
Je eerste rij ziet er geweldig uit.
Groetjes Mascha

ria vogelzang zei

Mooi is ie geworden! Goed van je! Wat een leuk gezicht zo'n rijtje; het maakt dat ik de SBS-kriebels ook weer krijg.....
Succes met de hondjes en ik hoop dat je de loopse toestanden snel over zijn....... :(
Fijne, zonnige dag!

tilly zei

Blok is mooi geworden, zo sie je maar de aanhouder wint. groetjes

Anoniem zei

Wauw, wat een prachtige blokken heb je gemaakt! Lijkt me een hele klus om het allemaal zo precies in elkaar te zetten! Ja, die ramen... ik woon dan wel niet aan de kust, maar hier, langs de dijk, is het ook hard nodig dat er weer eens gezeemd gaat worden. ik heb vandaag onverwacht een vrije dag, dus die wordt zo mooi besteed! Mijn dochtertje is ziek en dus heb ik me afgemeld om te gaan werken vandaag.
Groeten Jeanet

Het zonnetje in huis zei

Hallo Margreet,

Wat een leuke blokken heb je al en zo een fijn werk en dan toch terug opnieuw beginnen, chapeau hoor.

Zalig hé, hoe de beestjes zo liggen te slapen, er is nog plaats in de mand hoor :-)

Groetjes, Jaimie

jolanda zei

Dat voelt een stuk rustiger zeker, dat je blokje nu goed is. Anders blijf je er maar over denken hé? Tenminste... dat zou ik hebben hihihi. Nu ziet het er prachtig uit net als je andere blokken.
Ik heb ook net de ramen gelapt en hoewel ik er altijd tegenop zie, vind ik het eigenlijk best leuk wanneer ik er eenmaal mee bezig ben. Het ruikt ook altijd zo lekker vind ik.
groetjes, jolanda

Hennie zei

Het is zeker gelukt, prachtige blokken heb je gemaakt ! ! !
Groetjes Hennie.

jolanda zei

hoi Margreet, hier ben ik nog even. Ik heb vandaag iets voor je op m'n blog Stokjes en Steekjes gezet!!!
fijne dag, liefs jolanda