donderdag 28 april 2011

Wat een uitvinding...

...is die naaimachine toch! Razendsnel maak je het ene na het andere blokje. Ik vertelde het al in mijn vorige berichtje en ik kan bijna niet meer stoppen !!! Inmiddels zijn er totaal 162 blokjes af !
's Avonds na het eten gauw achter m'n Sientje en roetsen maar. Natuurlijk zijn dan de blokjes voorgesneden en de kleintjes erop gespeld. Als ik weer een stapeltje af heb, dan neem ik dat mee naar beneden en snij de hoekjes mooi af. Even met zo'n houtje erover (ik weet niet hoe die heet, maar hij is van Clover) en er is er weer eentje klaar.
Het mooie weer lokt me alleen nog al eens aan om lekker naar buiten te gaan. Vorige week heb ik samen met DS3 een groot krat met buitenplantjes gekocht. In frisse kleurtjes, staat zo gezellig.
Wat was het genieten hè, met het Paasweekend! Heerlijk buiten zitten met een goed boek of een handwerkje. Hier hebben we zo naar verlangd in die lange koude winter.......
Wij zijn op de tweede Paasdag met de hele familie naar mijn broer en schoonzusje geweest. Zo konden we lekker bijkletsen en de kinderen konden heerlijk met elkaar spelen. En wat heeft iedereen genoten!
Dit schattige blokhutje staat in hun tuin, mijn schoonzusje gebruikt het om er High-Tea Party's in te geven en Workshops. Ze is er steengoed in, de heerlijkste dingen tovert ze op tafel en ze is heel erg gezellig en gastvrij.
Wil je even binnenkijken? Kom maar mee:
Leuk ziet het eruit hè!
Buiten staan de stoelen uitnodigend op je te wachten...
Wil je een keertje bij haar langs? Klik dan hier even voor meer info. Helaas hadden die warme dagen een naar staartje; ik ben snipverkouden geworden. Blûh! M'n keel zit dicht en m'n neus ook. Ach ja, wat maakt het ook uit. Die mooie dagen kunnen ze niet meer van me afpakken! Gelukkig hebben de kids vakantie en kunnen we rustig aandoen. Morgen kijken we natuurlijk naar HET huwelijk van William &Kate en zaterdag is het Koninginnedag. Ook heel gezellig! Iedereen een heel fijn weekend toegewenst hè! Liefs, Margreet

5 opmerkingen:

Terray zei

Hij wordt leuk!! Die sneeuwballenquilt, de rust die de stofkleur uitstraalt vind ik erg mooi!

Je broer en schoonzus hebben een mooie blokhut, wat grappig om daar thea party's te houden. Elk zijn hobbie ;-) toch!!

Groetjes
Tertia

Anoniem zei

Hoi Margreet

wat vind ik dat leuk zeg,op jou blog te mogen staan.ik vond het ook erg gezellig zo met elkaar alleen jammer dat je verkouden ben geworden.
heb je nog iets aan die kleed van mij gehad of moet ik nog een keer een foto mailen?
succes met de rest van de quilt ze zijn schitterend groetjes van Nelleke

Gert zei

Leuk zeg, die sneeuwballen quilt. En die blokhut ziet er echt *te* schattig uit! Jammer dat ik 2 hoog woon en geen tuin heb... ;-)

Het zonnetje in huis zei

Hallo Margreet,

Mooie blokjes heb je al aan elkaar genaaid.

Ook zo een mooie bloemekes buiten staan nu en dat zalig weer, ja dat mag terug komen hé, het was precies al zomer ineens hé!

beterschap voor je, rust maar goed voor de tv uit dan :-)

Groetjes, Jaimie

jolanda zei

Jeetje wat ga je hard!! Het wordt erg mooi vind ik!
Wat ziet het er gezellig uit bij je schoonzus... zometeen zal ik eens een kijkje nemen op de link.
Hopelijk ben je snel weer van je verkoudheid af en kun je morgen lekker feestvieren.
groetjes, jolanda