dinsdag 12 juli 2011

Even buurten bij......

Afgelopen weekend zijn we met de kids naar het "Bevrijdingsmuseum Zeeland" in Nieuwdorp geweest. Dat stond al een poosje op het verlanglijstje van DS3, dus zaterdag was het zover. Een prachtig museum wat gaat over Zeeland in Oorlogstijd en dan met name de Bevrijding, hoe de Zeeuwen dat hebben beleefd. Aangezien Heinkenszand erg dicht in de buurt is, kon ik DH overhalen om daar heen te rijden. Gelukkig voor de kids belanden we midden in een soort van braderie, dus die konden heerlijk snuffelen tussen boeken en speelgoed. Ik had slechts één doel: Naar "De Quilterie" gaan en lapjesgeuren opsnuiven.
Zoals jullie zien is het niet bij opsnuiven gebleven. Ze hadden er een prachtige nieuwe serie met zachte tinten met bloemen. Twee blauwe lapjes mochten mee naar huis, evenals een oudroze en een ecru met bloemetjes.
Vorige maand ben ik ook lid geworden van "The Thread Club" voor zes maanden. Ik patch alles met de hand en ik vond het wel handig om een voorraadje kleuren aan te leggen. Iedere eerste week van de maand vallen er zes klosjes op de mat. Het is steeds weer een verrassing welke kleuren erbij zullen zitten.
Bij "De Quilterie" kocht ik ook een flinke lap tussenvulling voor de twee quilts die ik na de Sterrenquilt ga doorpitten. Alles is nu in huis, dus laat het quiltweer maar komen! Nee, nu nog niet....eerst lekker genieten van die heerlijke lome zomerse dagen. Met de kids+hond naar het strand.....en daarna met de hele familie barbeque'en onder de berkeboom. Dat is voor mij nou écht zomervakantie. Fijne dag! Liefs, Margreet

8 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Nou Margreet, dat uitje ga ik je eens nadoen met zoon en manlief, en wat leuk dat je ook lid van de garenclub bent, ik ben er erg enthousiast over, heerlijk om zo een voorraadje op te bouwen.Ik had nog nooit van de quilterie gehoord joh, dacht dat alleen jannetje bestond, enfin, morgen gaan we misschien ook wel die kant op!

groetjes, bedankt voor de tip! Jeannet

Marijke zei

Oooo, wat mooi die twee blauwe lapjes! Ben benieuwd wat je ervan gaat maken!
groetjes Marijke

Guusje, zei

Wat een mooie aankopen heb je gedaan en zo te lezen heb je nog genoeg quiltwerk liggen heerlijk.

Monique zei

Nou.. op dit moment is het toch wel een heerlijk quiltweer. Het komt met bakken tegelijk naar beneden. Ik ga er lekker van genieten en kruip met een handwerk op de bank ;o)
Fijne vakantie verder!

(en bedankt voor de museum-tip)

Pierelantijntjes zei

Hoi Margreet,
Wat een leuk uitje zeg. En het bezoek aan die quiltwinkel is natuurlijk helemaal top! Prachtige stofjes heb je hoor. En die klosjes...dat is even handig!
Het is op dit moment erg nat in Goeree....ik neem aan van in Ouddorp ook haha. Ik hoop toch dat het morgen weer droog is hoor. Ga eerst naar de rommelmarkt van de vliedberg, en daarna met de kids een rondje over dorp. De rest van de dagen slijt ik op het ogenblik met lezen. Ga morgen aan de serie van het laatste licht beginnen. Ik heb de eerste twee delen al in huis, dus ik kan weer even vooruit.
Zaterdag de eerste fair gehad. Het was echt een Topdag!
Fijne vakantie verder,
liefs Ester

jolanda zei

Hier klettert op het moment de regen tegen de ramen dus ben ik lekker bezig met m'n Scandinavian Christmas! Hopelijk heeft die regen jullie wat later bereikt anders is je hele barbecue letterlijk in het water gevallen.
Heerlijk zo'n tas met nieuwe lapjes hé? En ze zijn erg mooi ook nog!
groetjes, Jolanda

Annemieke zei

Mooie stofjes gekocht! Ik zal de winkel onthouden voor als ik ooit eens in de buurt ben. Hoop dat het bij jou nog droog gebleven is want je hebt zo hard 'quiltweer' besteld dat het hier plenst;)
Groetjes
Annemieke

Jantine zei

Heerlijk dagje dus... Dat garen wat jij kocht gebruik ik altijd voor het appliceren. Heb er nog nooit mee gepatched. Dacht altijd dat het te dun was... Toch eens proberen dus.