dinsdag 31 januari 2012

Het begon allemaal met een boek van de bieb......

Zondagmiddag...lekker een bakje thee na een lange wandeling met Kyra.....even gezellig in een boek bladeren wat ik geleend heb van onze bibliotheek: Tilda's Dreams. Zoals ieder Tilda boek geweldig om doorheen te bladeren en weg te dromen bij al die leuke dingen die erin staan. Meestal blijft het bij mij bij dromen, want quilten is toch meer mijn ding en al die freubelige dingetjes.....da's niet echt mijn ding zeg maar. Totdat mijn oog viel op een schattige quilt. Gemaakt van grote blokken van vrolijke stofjes van (natuurlijk) Tilda. Nou herinnerde ik me ineens, dat ik ooit wel eens allerlei lapjes verzameld heb van hen. Maar eigenlijk (tot gisteren) wist ik niet echt wat ik er eigenlijk mee moest. Het zijn hele leuke lapjes hoor, maar ze passen totaal niet bij mijn andere quilterige lapjes......


Ik meteen naar boven, om de lapjes op te zoeken en te combineren. In mijn hoofd ontstond meteen de hele quilt....hoe zou ik ze gaan leggen? En welke mogen er meedoen en welke niet? Helemaal enthousiast werd ik....Help !!....en ik ben al aan zoveel projecten bezig !!......Maar ik was niet te stoppen.....deze quilt moest er komen....er kwam een soort van oerdrang in me op.....


Gisteren heb ik de lapjes (nou ja...lappen) gesneden: het zijn blokken van 25x30 cm geworden. Lekker groot...lekker snel.......


Met de machine in elkaar geroetst....In één avondje heb je hem af... ;-))


En het resultaat: Een vrolijke quilt van ongeveer 140x140 cm......ik doe er verder geen randen aan...dit is het.... Voor de tussenvulling ben ik ook in mijn kast gedoken. Enorme resten tussenvulling kwamen tevoorschijn. Die heb ik op de quilttop gelegd en net zolang gepuzzeld totdat het paste.


Nu nog even aan elkaar naaien.....dubbelen....en het quilten kan beginnen.... Hoe snel wil je het hebben?? En dat allemaal uit eigen voorraad !!! Leuk toch !?


Voor de achterkant ben ik even naar de markt gefietst en een lap rood/wit blokje gekocht voor nog geen tientje....Tjongejonge.....wat kan een mens gelukkig worden van lapjes....
Fijne dag !!


14 opmerkingen:

Juicybear zei

Spannend zeg ik ben benieuwd hoe hij er straks als hij klaar is uit ziet.
Groetjes Anneke

Terray zei

Wauw wat geweldig, zo kan je dat opeens hebben he ;-)
Ik vind hem nu al leuk geworden. Ik ben super nieuwsgierig naar het eindresultaat!

Groetjes
Tertia

Pierelantijntjes zei

Whooooo Margreet, jij gaat als een speer zeg! krijg ook gelijk zin in zo'n supersnelle quilt....(heb ook al zoveel projectjes maar ja...)
Ik vind de lapjes superleuk en ben benieuwd naar het eindresultaat!
fijne dag verder
groetjes Ester

carina zei

Heerlijk toch en super leuk met een snel effect moet ook eens kunnen tussen de andere projecten door. Leuke bieb hebben jullie als ze die boeken daar hebben. Groetjes carina

Judith zei

Nou nou, wat een actie! Kon het quilten ook maar zo snel gaan! Succes ermee!!

Quiltswaen zei

Nou het ziet er erg leuk uit! Wat voor patroon ga je erin quilten?

jolanda zei

Zoooo.... jij bent fanatiek aan de gang gegaan!! Leuk hoor... ga je er nog iets bijzonders in quilten of hou je het simpel?
groetjes, Jolanda

ria vogelzang zei

Heerlijk!!!!! Wordt je helemaal blij van! :))
Geniet ze!!

yvonne zei

Geweldig om dit te doen !!!!
ga je het ook op de machine quilten?

yvonne

Guusje, zei

Wat een leuke en vrolijke stoffen zijn dit, leuk om hier zo'n mooie quilt van te maken.

Quilting Moesje zei

Dat heb je leuk gedaan zeg !
En dat in een avond ... zo onverwachts komen de leukste dingen ... en zelfs af :0)

Groetjes,
Simone

Ellen zei

Heerlijk die vrolijke kleurtjes van Tilda, en zo gaaf een super snelle top.
Veel quiltplezier!
Groetjes, Ellen

Mascha zei

Zo heerlijk om af en toe een supersnelle quilt te maken.
Hij is erg leuk.
Groetjes Mascha

Judith zei

dan kun je zo hebben, ja, dat je leuke stofjes koopt en vervolgens denkt: ja, en nu? :-)
maar wat een ontzettend leuke lap nu! Tilda heeft inderdaad heerlijke zoete lapjes ;-)
geniet van je nieuwe snel klaar top!