donderdag 31 mei 2012

Over mijn bouwproject en nieuwe inspiratie

Al heeft de bouw een tijdje stil gelegen, ik was'm niet vergeten: Mijn Huisjesquilt. Twee rijen zitten aan elkaar vast, de derde rij heb ik gisteren heerlijk in het zonnetje in de tuin aan elkaar gezet.

`

Kijk, zo ziet het er nu uit:


Ik vond het maar een gedoe, met al die scraps in verschillende kleuren...er zat geen systeem in...of nou ja...eigenlijk wel, maar steeds gingen de lapjes door elkaar heen. Een zootje was het...daarom heb ik dit bedacht: iedere kleur in zijn eigen bakje. Zoekt een stuk prettiger !


En zodoende heb ik dus weer zes nieuwe huisjes voorgeknipt...makkelijk...voor als ik lekker voor de buis zit...en naar Springwatch kijk....of voor in de tuin en van het zonnetje geniet......


Vanochtend heb ik mezelf getrakteerd op de nieuwste Quiltmania. In dit nummer staat het derde en laatste deel van de "Mid 19th Century Star Quilt" en ook een leuke mandjesquilt van Els Feteris van Bobbin en wat dacht je van dat prachtige picknickkleed dat voorop staat ?!


Dit is'm:


En kijk nou eens: dit jonge mereltje zat van de week in de tuin. Heel rustig, zodat ik alle tijd had om mijn fototoestel te pakken en hem/haar op de foto te zetten. 


Dat is nou Springwatch in het echt ! Fijne dag !

10 opmerkingen:

Quiltlia zei

Leuk zijn je huisjes,ik heb de mijne ook weer voor de dag gehaald.Heb ik het goed gezien heb je ze op keukenrol gespeld?
Groetjes Lia

Ineke zei

Wat een leuke huisjes!!!
Succes

carina zei

De randen maken het echt af vind ik. Blijft leuk en de merel ook!

Anoniem zei

Leuke huisjes heb je gemaakt.
Dit is Springwatch op z'n mooist!
Geniet je ook elke dag van dit programma?
groetjes,Truus uit Drenthe

Anja.M zei

Wat zien ze er mooi uit je huisjes !
Quilt groetjes Anja.

Nathalie zei

Wat een leuke huisjes, ik herken heeeeeeeeeeeeeeeel veel stofjes! Heb ze zelf in het mandjesproject gestopt (ofwel... ik ga ze erin stoppen, met één mandje klaar is het nog niet zo heel ver natuurlijk)
Het wordt echt een leukerd! Weet je al wat je volgende project gaat worden?

Ritainquiltland zei

Leuke huisjes heb je gemaakt met dat lichte tussenbiesje. Prachtig!

Anoniem zei

Gorgeous houses and that is a great issue of Quiltmania.

Annemieke zei

Je huisjes zien er al goed uit en de witte randjes ertussen vind ik ook een goede keuze, geeft rust in die drukke straatjes;) Die picknick quilt is inderdaad leuk he? en je mereltje ook.
Groetjes
Anemieke

Grit zei

Die Häuser sehen schon super aus.
Liebe GRüße Grit