maandag 10 september 2012

G*E*W*E*L*D*I*G*

Dat was het op de Algemene Tentoonstelling in Deventer. Wat een prachtige quilts hebben we gezien...en heel divers ook. Erg leuk om te zien dat er zoveel verschillende mogelijkheden zijn. Zoals een quilt, waarin oude gehaakte kleedjes waren verwerkt....wij zagen het al helemaal voor ons....een herinneringsquilt van Oma d'r kleedjes....Maar er hingen ook hele mooie traditionele en met geborduurde lapjes erin en de meer artistieke/moderne.
 
 
Ik ga jullie drie quilts laten zien, die ik echt supermooi vond:
 
 
"Repro-stars" van Inge van Koningsveld
 
 
En deze twee:
 
 
Links: "Momentopname" van Lies Bos-Varkevisser
Rechts: "Hollands Glorie" van Ineke Marijnissen-van derMolen
 
Natuurlijk hingen er nog veel en veel meer prachtige quilts. Maar dan moet je echt zelf gaan kijken, het is de moeite waard ! Qua inkopen heb ik me aardig kunnen inhouden. Geen lapjes....(alhoewel er enorm veel mooie waren ! Maar ik heb nog wel genoeg liggen voor drie quilts denk ik.....) Wel heb ik drie hele mooie Quiltmallen gekocht. Voor mijn Aussiequilt en de SBS. (Silvia's Bridal Sampler)
 
 
En....tadaah: Het begin van een nieuw klein quiltje.Een mooie vaas met harten-bloemen en hele gezellige stofjes. Het is een pakketje van Atelier Bep wat ik nog in de kast had liggen. Waarom het er zo lang heeft gelegen.....geen idee.....ik vind het een snoepie.....
 
 
Zo wordtie:
 
 
Zo....er zit weer genoeg inspiratie in mijn hoofd.....daar kom ik de winter wel mee door.....Maar nu nog even een poosje nagenieten van al dat moois en de gezelligheid die er heerste. En natuurlijk deze week genieten van het heerlijke nazomerweer......

10 opmerkingen:

Marijke zei

Meis,ja wat een pracht van een quilt!
fijne dag,
groetjes Marijke

quilting Jeannet zei

Schatje, het quiltje van Bep!

Martine zei

Wat ben jij sterk om geen lapjes te kopen. Maar goed dat ik niet naar de tentoonstelling kon want dat was me vast niet gelukt.

Guusje, zei

Wat een mooie quilts, ik vidn het zo jammer dat ik dit jaar niet kan. De stencils zijn mooi en erg handig. Leuk quoltje ben je aan het maken.

Willy zei

Leuk dat het zo'n gevarieerde tentoonstelling was. De quilts die je laat zien vind ik ook erg mooi. Leuk nieuw quiltje waar je aan werkt.
Fijne week,

Monica zei

Heerlijk om weer aan nieuwe dingen te kunnen beginnen, en leuk al het moois van de tentoonstelling te zien

Hubertine zei

Nu even nagenieten! Mooie sjablonen.
Groetjes,
Hubertine

Annelie zei

knap hoor om geen lapjes te kopen.
Maar de quiltjes en de sjablonen zijn ook erg mooi.

Groet Annelie

Pierelantijntjes zei

Wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben Margreet!
Die quilts zijn idd. erg mooi, maar het nieuwe quiltje in wording vind ik ook superschattig hoor.
fijne week, liefs Ester

ria vogelzang zei

Ja, wat een prachige tentoonstelling, he?! Geniet van je prachtige mallen!