vrijdag 22 maart 2013

Dit houdt mij binnen.......

Wat is er fijner dan, terwijl de koude, gure wind om het huis giert, bezig te zijn met deze zomerse bloemen ? Het is volgens mij het gesprek van de dag: de winter die aan blijft houden en de kou die dat met zich meebrengt. Iedereen is er aan toe: het warme voorjaarszonnetje ! Voorlopig blijft het bij dromen.....alhoewel: ze geven voor Pasen wel beter weer op. Als dat geen goed nieuws is. Tot die tijd blijf ik lekker binnen en maak bloem voor bloem:
 

 
Eigenlijk heten ze "Dresden Plate", maar ik vind het net grote bloemen. Het wordt al een aardig boeket:
 
 
In het midden komt nog een rondje, de stof moet ik nog uitzoeken. Dat kan ik bijvoorbeeld doen, als ik met nog 3 andere quiltdames naar de "Patchwork & Quiltdagen" in Rijswijk ga !
 
 
Zomaar een spontaan idee, maar het wordt gezellig. Dat weet ik nu al ! Lekker shoppen bij de vele winkeltjes, de tentoonstellingen bezoeken van "Building Houses with Scraps" en de antieke quilts van Dorry. Ik heb er heel veel zin in.
 
 
Nog een leuk nieuwtje: In de nieuwe Quiltmania (nr. 94) staat het patroon van mijn Aussie (Voor Ons) die door Linda Collins is ontworpen. Ze mailde mij om te vragen of ze een link naar mijn blog op haar blog mocht zetten. Natuurlijk ! Superleuk !
 
 
 
Er ligt een flinke stapel hout op het terras die gekloofd kan gaan worden. Kunnen we onze houtvoorraad weer aanvullen.....
 
 
En.......de lente komt er écht aan ! Het bewijs staat in de tuin. Grote bossen narcissen staan uitbundig te bloeien. Heerlijk om naar te kijken, vanuit de keuken achter het glas.....
 
 
Zo, nu ga ik nog maar eens een flink blok hout in de kachel leggen. Kyra ligt stijf met haar rug tegen de warme houtkachel aan. En ik ? Ik ga er met mijn zomerse bloemen ook lekker bij zitten !
Fijn weekend iedereen !
 

5 opmerkingen:

brigitta seinen zei

Wat zijn je bloemen mooi, wat zal dat straks een prachtig "boeket" worden! Blijf maar lekker bij de kachel er komt nog meer kou aan dit weekend. Veel succes met de rest van je bloemen. Groetjes, Brigitta

quilting Jeannet zei

Hij wordt echt vreselijk leuk Margreet, je zou er zo aan beginnen zo vrolijk!

Sis Voorn zei

Heel leuk je bloemen, binnen en buiten ;-) Mijn arme narcissen zijn nog steed stijf gevroren ...
Fijn weekend Sis

Unknown zei

wat word je quilt mooi ben je gaan volgen ik ben pas begonnen met quilten en ben al helemaal verslaafd kom zeker vaak bij je langs

Groetjes Nellie

Guusje, zei

Wat een mooie blokken en wat leuk dat je gelinkt wordt met je Aussie. Hij is prachtig geworden. Wat heerlijk die narcissen zo lekker vrolijk.