maandag 15 april 2013

In de bloemen....

Dat eerste voorjaarszonnetje zorgt ervoor dat ik het helemaal te pakken heb: Ik spring op mijn fiets en haal een doos violen, die ik daarna in rieten manden zet. Als dat klaar is, doe ik samen met manlief een bakkie en genieten we van de warmte van de zon. Mmmmmm............wat hebben we dit gemist !
 
 
Er zijn ook weer wat bloemen gemaakt van stof. Op de beurs in Rijswijk ben ik goed bij Bep geslaagd voor het middenstofje. Het is donkergrijs geworden met een klein friemeltje.
 
 
Er zijn er nu 6 af, alleen nog even de middenstip appliceren.
 
 
Om een goed beeld te krijgen van hoe het zou moeten gaan worden, heb ik de bloemen even uitgelegd:
 
 
Is ook handig voor straks, als ik de quilt in elkaar ga zetten. Dan weet ik tenminste hoe het ook alweer was, want voor je het weet ben je dat alweer vergeten.......
 
 

20 opmerkingen:

Phyllis zei

Ja, joepie, lente! Ach ja, viooltjes, dat moet ik ook nog doen, normaliter staan ze al lang. Die arme tuincentra, die zitten er ook maar mee. En die quilt wordt leuk, zeg, heerlijk al die kleuren, wat een vrolijkheid.

KijkDaarIs zei

Wat ziet het er lekker fleurig uit!!
fijne avond

Wilma Kuin zei

Dat ziet er heel gezellig uit!!
Wat een heerlijke bloemen,..

conny's quilts en creaties zei

Wa een leuke blokjes heb je gemaakt, en die viooltjes, lekker fleurig voor buiten hoor!

Anoniem zei

Kijk Margreet, dat heb ik nu ook gedaan. lekker viooltjes in rieten mandjes en genieten. Wat worden jouw quiltbloemen mooi zeg. Succes ermee. Groetjes Wilma

Pierelantijntjes zei

Hoi Margreet,
Wat is dat weer genieten he, als het zonnetje er is, en je weer even buiten een bakkie kan doen.
Je bloemen zijn prachtig hoor!
Hee wat leuk dat je naar Rijswijk bent geweest! Goed dat je een lijstje gemaakt hebt, meestal kom je met veel meer thuis als de bedoeling was.
Ooh wat is het lang geleden dat we een rondje gedaan hebben....helaas meis, ook deze week heb ik het enorm druk. Hoop toch binnenkort weer met je te kunnen afspreken hoor, en de theetuin in de oostdijk wil ik ook graag met jou een keer bezoeken als ie weer open is.
Nou een hele fijne week toegewenst.
lieve groet van Ester

Terray zei

Met die stoffen bloemen haal je helemaal de lente in huis.
Wat ziet het er leuk en fleurig uit. Ik wordt er in ieder geval blij van.

Groetjes
Tertia

Anja.M zei

Heel mooi !
Ja eindelijk konden we weer eens lekker van het zonnetje genieten.
Quilt groetjes Anja.

Carin zei

Wat zijn die bloemeblokken prachtig !!

belarmina zei

precioso trabajo!!!!
nosotros aqui, al fin parece que ya tenemos primavera
saludos

Monica zei

Lekker vrolijk jouw bloemen, maar de echte bloemen geven nu tenminste aan dat de lente gekomen is, hoera!

susana zei

Die wordt heel mooi!!!

ria zei

Super mooie blokken !!!
Je kleuren zijn ook erg mooi.

Guusje, zei

Wat een mooie viooltjes en wat een mooie vrolijke blokken.

Sis Voorn zei

Ik vind je bloemen helemaal leuk ;-)
Benieuwd naar het eindresultat

Muggensteekjes zei

Wat een prachtige bloemen in je tuin, echte en van stof. Genieten is het hier bij jou, fijne dag nog.
Liefs, Ingrid.

Anoniem zei

Hoi margreet,
om nog eens op de hexagons terug te komen,
moet je toch eens proberen het is zo leuk om te doen'.
vorig jaar heb ik de quilt uit quilt en zo gemaakt
heb er veel plezier aan beleefd.
Groetjes jaan nagtegaal

Hubertine zei

Wat een gezellige bloemen ben je aan het maken!! Heerlijke kleuren. En de lente......die komt eraan!

Marga (MarPie) zei

wat leuk dat jij hem ook zo te gek vind.
http://www.marpiessewingprojects.blogspot.nl/search/label/Mix%20en%20Match

Hier had ik er over geblogd en 1 bloemblaadje gemaakt.
Ondertussen meer restjes nu in huis, zal haar binnekort dan toch maar weer oppakken nu ik het project al zo ver en zo leuk zie worden bij jouw.

Groetjes,
Marga♥

Annemieke zei

Hoi, Ik vond nog even je bloemen van ruim een week terug. Wil nog even zeggen dat ik ze erg leuk vind. Ze zijn best groot van formaat lijkt me? Schiet lekker op!
Groetjes
Annemieke