dinsdag 30 maart 2010

Oma's Linnenkast....

Er valt weinig quilterigs te melden, dus daarom wil ik jullie graag mijn hobbykamer laten zien. Afgelopen zomer zijn we verhuisd naar een groter huis. Een heerlijk huis met enorm veel ruimte en tuin op het zuidwesten. We genieten er iedere dag met volle teugen van. Nu wil het geluk (voor mij dan!) dat er een klein kamertje "over" bleef. Met instemming van iedereen mocht ik het inrichten als hobbykamer. Ik blij natuurlijk, dat begrijpen jullie zeker wel! Eigenlijk kwam het er maar niet van om alle dozen op te ruimen (want het hele kamertje stond vol!).Eerst kreeg ik van de tante van DH een prachtige oude tafel. De eettafel van zijn Opa en Oma. (helaas zijn zij overleden). Het begin was er!



Na de kerst heb ik m'n schouders eronder gezet en ben op zoek gegaan naar een geschikte kast. Mijn ouders hadden al eens een kast van mijn Oma meegekregen toen ze kleiner ging wonen en omdat zij er toch niks mee deden mocht ik hem wel hebben! Meteen is DH hem gaan halen en nu staat hij te pronken in mijn kamertje.

Er zitten heel mooi houtsnijwerk op en twee spiegeltjes.

Ook het slot is een plaatje. De kast ziet er nog zó mooi uit! Vroeger heeft hij altijd bij mijn Oma op haar slaapkamer gestaan en werd gebruikt als linnenkast.

Alle lapjes en patronen hebben een plek gevonden. Lekker overzichtelijk in bakken en dozen.

Het lampje en het boekenkastje zijn erfstukjes van mijn overleden oud-tante. Ze was een hele lieve vrouw, ik kwam heel graag bij haar.

Zo bestaat mijn hobbykamer dus uit allerlei spulletjes met een dierbare herinnering. Het is heerlijk om een eigen plekje te hebben met al je spulletjes bij de hand.
Vorige week is mijn Oma 97 jaar geworden. Ze is blind en doof, maar als ik haar aan de telefoon heb is ze blij als ze m'n stem hoort. (ze woont te ver weg om er even om een bakkie te doen)
Ik zit trouwens niet stil hoor, als jullie dat misschien dachten. Diverse blokjes worden er gemaakt voor de SBS. Als je er eenmaal aan begint kun je bijna niet meer stoppen. Helaas zullen jullie moeten wachten op de up-date van de 20ste. Sterren komen er ook bij. Van de week krijgen jullie die te zien. Fijne dag!


10 opmerkingen:

Dorine zei

Heerlijk zo'n eigen plekje en dan met al de dierbare spulletjes ingericht.
Dat je daar maar veel uurtjes mag zitten.
groetjes Dorine

Guusje, zei

Wat een mooie kast en tasfel en wat heb je een geweldig leuke kamer gecreerd. Ik houd er wel van om me te omringen met allerlei oude dingen die allemaal een herinnering hebben. Ben er zelfs dol op. En nu geweldig genieten van de kamer.

Loveforpiemonte zei

Is er iets fijners als je te omringen met spulletjes met dierbare herinneringen. Ik vind van niet.
Groetjes en fijne week, Madelon

Pierelantijntjes zei

Jaaaahhh echt zo ontzettend mooi die kast. Fijn dat je al die herinneringen zo bij je hebt. Ik hoop deze zomer ook weer een mooi kastje te vinden voor in de achterkamer.
Groetjes van Ester

kienkele zei

Hallo Margreet, kwam via via op je blog terecht en zag al spiedend de foto van jouw kat. Ik ben helemaal verbijsterd, want hij lijkt echt sprekend op onze Buster, die nu naast mij op de bank ligt. Als je het leuk vindt, neem dan eens een kijkje bij me, daar staat wel een foto van em op!
Je hobbykamer is fantastisch, leuk met al die meubeltjes die een verleden hebben.
Fijne avond, groetjes, Tineke

It's me zei

Woww..wat een prachtige kast zegh !!

Lieve groetjes Ria

Anoniem zei

That is a beautiful cupboard and sewing area Margreet...

conny's quilts en creaties zei

Fijn zulke dierbare spullen. Ik heb bijna net zo'n oude kast van mijn opa waar mijn lapjes in liggen. Dat er zo'n verhaal aan zit maakt het extra bijzonder!

ria vogelzang zei

Heerlijk, je foto's!! Echt bijzonder!
Geniet ervan.

katrien zei

Daar kan heel wat in hé.En tevens heb je hem als aandenken.