dinsdag 18 juni 2013

Heel veel steekjes.......

.....heb ik al gemaakt in deze Temecula-quilt. De blokken zijn klaar en de tussenranden bijna. Dan nog even de buitenste randen en.....dan istie af !
 
 
De meeste steekjes worden in de tuin gemaakt, terwijl ik geniet van onze eigen kleine, groene oase van rust........
 
 
Op deze plek stonden vorig jaar Annabellen (een soort hortensia), maar helaas is er niet één die de kou en nattigheid heeft overleefd. Dus ben ik naar de grote tuin van mijn moeder gegaan en heb een auto vol Vrouwenmantel gehaald. Gelukkig doen die het wel !
 

 
Op de tuintafel staan twee grote rieten manden met violen die uitbundig bloeien. Het is werkelijk een zee van bloemen en ze ruiken zo lekker....heerlijk zoet. Dát is nou voor mij écht ZOMER !
 
 
En terwijl ik zo geniet van al dat moois, merk ik ineens dat het wel erg lekker opschiet met mijn Temecula. Nog even doorzetten, want de Marmelade-quilt ligt al een paar weken ongeduldig te wachten op mijn quiltrek. Ik heb er echt zin in om die te gaan doorpitten, dat is zo'n gezellige zomerse quilt !
 
 
Hond en poes hebben geen last van "quiltstress". Zij doen een dutje in de schaduw onder de tafel: ééntje boven en ééntje beneden.......een soort flatje van dieren....schattig hè ?!
 
 
Nu ga ik nog een poosje genieten van het heerlijke weer. En natuurlijk een poosje quilten !
Fijne dag !

10 opmerkingen:

Juicybear zei

Hi Margreet ik vind je quilt er nu al super uit zien, ik ben ook aan het doorpitten nu en zo blijf je bezig, je dierenflatje is ook heel erg schattig:-)
Groetjes Anneke

Betsie zei

Wat een prachtige kleuren, echt héél mooi!!!!

Betsie!

Phyllis zei

Hij is heel mooi die Temecula quilt, vast een plezier om die door te quilten. En heel sfeervol dat plekje met vogeldrinkbakje.

conny's quilts en creaties zei

Wat wordt je quilt toch mooi, knap dat je kunt pitten met die warmte...of ligt de quilt niet op je schoot? Succes met het afmaken.

jolanda zei

Mooi die quilt zeg! Dat schiet al lekker op hé?
En die vrouwenmantel blijft het wel doen hoor... volgend jaar heb je er vast dubbel zoveel. :-))

Guusje, zei

Je quilt wordt prachtig, en wat ben je al ver. De vrouwenmantel doet het goed en wat een schatikg dierenflatje heb je.

Sis Voorn zei

och wat kijkt je hond lief...

KijkDaarIs zei

Mooie foto's....
het is net of ik ook in de tuin zit..;0)
de kleuren van de quilt vind ik erg mooi....
Geniet nog maar lekker van al dat mooi's buiten terwijl je nog wat steekjes maakt!!
Fijne dag

Marjan zei

Wat schitterend, je Temecula-quilt! Prachtige kleuren.

Kathinca zei

poes en blafbeest zoeken koel plekje. Hoewel dit quilt ook prachtig is kan ook ik niet wachten totdat je met je marmelade quilt begint door te pitten!