woensdag 20 april 2011

Sneeuwballen in de Lente?!

Deze week ben ik verder gegaan met mijn "Sneeuwballen-quilt". Die was namelijk in een soort van 'vergeethoekje' belandt. Dat komt omdat ik eerst van plan was deze quilt met de hand te gaan maken. Bij nader inzien werd het toch wel een beetje erg saai. En voor mijn gevoel schoot het niet zo op.

Van Jeannet kreeg ik de GOUDEN tip: snij vierkanten van 10,5 en 4 cm. Leg de kleine vierkanten in de hoeken van de grote en naai ze met de naaimachine schuin vast. Snij ze op 0,5 cm af en sla het kleine lapje terug. Voila, je eerste hoekje is een feit! Dankjewel Jeannet voor deze Supertip!!
En dus ben ik dat eens gaan proberen, je raadt het al zeker: Het is gelukt!! En het werkt nog eens supersnel ook! Ik ben stroken gaan snijden die ik dan 's avonds buiten in blokjes snijd. Daarna zet ik met een potlood een streepje schuin over de kleine blokjes waar ik moet naaien.
En dit is het resultaat van slechts één avondje:
Maar niet te snel blij zijn; de quilt die ik ga maken bestaat uit zo'n 575 blokjes en er zijn er nu ongeveer 60 af...

Afgelopen weekend zijn we met ons gezin naar Zoutelande geweest. Daar komen we heel graag, zeker om te wandelen. Je kunt er helemaal over hele hoge duinen lopen en dan heb je een prachtig uitzicht over de zee én Zoutelande zelf. Het was prachtig weer en we hebben er enorm van genoten.
Dit vind ik zelf een prachtige foto:
Zulke palen staan (volgens mij) alleen maar in Zeeland in de zee. Bij ons zie je die helemaal niet en zelf vind ik het een prachtig gezicht, van die verweerde zilte zouten palen....helemaal uitgeslagen door het zout.
Na afloop van het wandelen hebben we bij "De Meerpaal" heerlijk thee/koffie/fris gedronken met een lekker stuk taart erbij. Mmmmm......Het zijn vaak de kleine dingen die het'm doen. Geniet van deze heerlijke week! Iedereen een heel fijn Paasweekend toegewenst!!Liefs, Margreet

8 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Graag gedaan Margreet, het gaat echt makkelijk zo he? je houd wel die hoekjes over, maar ja, die kun je misschien weer eens ergens anders voor gebruiken, ik zet ze vaak als randje om een label heen. Heerlijk joh Zeeland, en Zoutelande zeker, maar ik denk dat je er met de pasen beter niet kunt komen, dan is het er vast net de marathon van Rotterdam in het Duits.....

Unknown zei

Ik ben ook bezig met een soort sneeuwbal en doe het op de zelfde manier de hoekjes die ik overhoud komen nog wel van pas
De palen staan ook op Ameland in zee
Groetjes Gea

Mascha zei

Wat een super tip van Jeannet. Volgens mij kan je nu niet meer stoppen om deze sneeuwballen te maken.
Groetjes Mascha

Guusje, zei

Wat een mooie sneeuwballen en wat een goede tip. Het gaat als een speer zo. Mooie foto's laat je zien heerlijk om zo langs het water te zitten, turen, wandelen enz.
Een hele fijne pasen gewenst.

jolanda zei

Eigenlijk dacht ik dat je over de plant zou gaan schrijven. Bij ons in de tuin zit de sneeuwbal namelijk vol knoppen hahaha.
Maar dit zijn weer andere sneeuwballen zie ik. Het wordt wel erg mooi hoor. En de manier van Jeannet lijkt me inderdaad heel snel gaan alleen kost het dan wel veel meer stof toch?
Die appelpunt ziet er overheerlijk uit en heeft vast gesmaakt na zo'n strandwandeling.
groetjes, jolanda

Jantine zei

Heerlijk Zeeland! Die palen heb ik verder ook nog nooit gezien, was altijd handig voor het windscherm...

Hubertine zei

Ben ook dol op Zeeland, maar wat Jeannet zegt, errugg druk!!!! Voor mij zijn het heerlijk bekende palen!!!
Een prima tip voor de sneeuwballen! Heb ook nog ergens een SB project liggen (voor de Stitching for Christmas).....
Geniet nog lekker van het mooie weer!
Groetjes,
Hubertine

Redes zei

Todo es hermoso!!!