dinsdag 9 oktober 2012

Helemaal Heppie !

Het was een goede beslissing, om mijn SBS vierkant te maken. Nu het karwei geklaard is, ben ik daar heel zeker van. Eigenlijk was het niet eens zoveel moeite en vond ik het ook nog eens leuk om er drie blokken bij te maken. (misschien was ik nog niet helemaal afgekickt ???)
 
 
Deze drie heb ik erbij gemaakt:
 
 
 
De rand die aan de onderkant hoort (als je het volgens het boek doet), heb ik eraf gehaald en aan de zijkant gezet. Dat kon goed, omdat de blokken symmetrisch zijn.
 
 
Zo ziet hij er aan de rechtse kant uit, de extra blokken heb ik boven en onder erin gezet.
 
 
En dit is dan het uiteindelijke resultaat: de quilt is nu 210 cm in het vierkant, 12 blokken breed en hoog. Ik ben er helemaal Heppie mee !
 
 
Nu ga ik kijken welke randstof er het beste bij past. Zelf zit ik te denken aan 'gewoon' ecru/net niet wit, zoals er ook in de quilt zit. Voor een rustig beeld.....Maar eerst ga ik natuurlijk vrolijk verder met het quilten van mijn Huisjesquilt en daarna is mijn Aussie aan de beurt. Alles is in huis, dus er is geen excuus meer...........
Verder ben ik van plan om binnenkort eens een bezoekje te brengen aan "De Quiltster" in Dreischor. Deze week gaat haar winkeltje open en omdat het redelijk dicht in de buurt is, ga ik natuurlijk even bij haar langs samen met mijn Mam. Gezellig, kunnen we meteen bij "Kadoshoppie" kijken, dat ernaast zit. Zij verkopen ontzettend veel soorten thee en laat ik nou net een échte theeleut zijn !
Fijne dag iedereen !

9 opmerkingen:

Terray zei

Nou als jij helemaal heppie de peppie bent dan is het toch goed. Ik vind het ook een goede beslissing. Je SBS is erg mooi geworden!

Groetjes
Tertia

Marijke zei

MOOOOI!
fijne dag,
groetjes Marijke

Irena zei

ja zeg wel hieppie,deze is ook erg gaaf,groet irena

yvonne zei

Helemaal goed!!
Fijn dat je heb door gezet ,nu is het tenminste naar je zin .
En heerlijk dat er weer bijna iets af is ...

Atelier Ullizee zei

Fijn dat het in orde is gekomen! De quilt ziet er geweldig uit, wat een werk.

Anoniem zei

Wat is die super prachtig geworden. Bewondering heb ik ervoor. Groetjes Wilma

Marianne Gooren zei

Wow je hebt hem al klaar... slik...;) Hij is prachtig, Margreet!

Groetjes!

Carin zei

Groot gelijk dat je hem in het vierkant gemaakt hebt. Ik heb daar ook over zitten andenken omdat hij anders zo raar vreemd lang wordt .... ik moet hem dan dubbel vouwen als hij op bed ligt hahaha . Ik ben benieuwd welke rand je gata kiezen :-)

Quiltlia zei

Goed van je dat je de quilt veranderd hebt,het moet wel naar je zin worden.
Prachtig is hij.
Groetjes Lia