donderdag 4 oktober 2012

Wat doe je nú !?

Vraag je je misschien af, als je mijn SBS (Silvia's Bridal Sampler) daar zo ziet liggen. Het is ook wel een beetje raar, want voor de zomer was die toch al helemaal klaar ? Ik zal het je vertellen, het zit namelijk zo: Vanaf dat de top klaar was, vond ik hem al niet zo in balans. Zo rechthoekig.....nee, dat vond ik eigenlijk niet zo mooi. Maar ja, hij was nou eenmaal klaar en dan ben je toch wel een beetje blij, want het was een hele klus !
 
 
Tot vandaag; ik haalde hem weer eens van boven om te kijken welke rand ik erlangs zou gaan doen en hoeveel stof ik dan nodig heb. En terwijl ik hem op de grond leg, krijg ik een geweldig idee: Ik haal de onderste twee rijen er vanaf en naai die aan de zijkant. Geweldig toch ? Probleem opgelost? Bijna, ik kom nog drie blokjes te kort. Drie ?? Ja, want ik had blokje J-10 per ongeluk dubbel gemaakt ;-)


 
Even drie blokjes erbij maken en dan ben ik wél tevreden ! Mijn SBS wordt vierkant, zo'n 210 cm. Mooie maat vind ik, helemaal blij !
 
 
Is Kyra ook blij ? Die is altijd blij, vandaag is ze weer heerlijk naar het strand geweest. Lekker rennen en zwemmen, dat doet ze het aller-allerliefst ! Vandaag wordt ze extra verwend, het is tenslotte Dierendag ! 
PS: Let maar niet op het pluisje op haar neus hoor, ze is ook zo nieuwsgierig en dan blijft er wel eens wat aan je neus hangen hè !?

15 opmerkingen:

Anoniem zei

het is echt MOOI ! Soms moeten we oplossingen vinden en die dat je gekozen hebt is SUPER ;>)
Vell plezier met het quilten (rn de drie laatste blokken...

XOXOXOXO
NADINE

Elisabeth zei

Wat een moed om de zaak weer los te halen...maar des te groter het plezier omdat hij nu naar je zin is. Ik vind hem prachtig en ben benieuwd war voor stofje erom komt.

Unknown zei

Het ziet er mooi uit!!!

Rian zei

Dat is ook een oplossing. Wel een moedige, ik weet niet of ik de energie ervoor zou hebben. Alhoewel, als je je er iedere keer aan stoort, dan helpt dat ook niet echt.

Ben benieuwd hoe veel blokken je nu in de hoogte en breedt hebt en hoe breed je sashings zijn. Ik ben ook met de SBS begonnen, maar het gaat niet snel (zacht uitgedrukt). Ik wil hem eigenlijk op ons bed maken.

groetjes en succes met je laatste blokjes

belarmina zei

me gusta!!!!!!! creo que esta muy armonioso
saludos

Phebe and Jane zei

Wat een goed idee. Ik snap precies wat je bedoeld met te rechthoekig. Dit lijkt me een goede oplossing.
Groetjes
Marian

Willy zei

Ik vind 'm sowieso prachtig, maar fijn dat je er nu met een tevreden gevoel mee verder kunt.
Wat een lieve snoet, ook met pluis ;)

Juicybear zei

Hij is echt mooier zo goed van je dat het toch gedaan hebt. En Kyra ziet er inderdaad heel happy uit op dierendag.
Groetjes Anneke

Jantine zei

Hij wordt prachtig. En nog mooier als je er zelf ook helemaal tevreden mee bent...

Diana zei

Ben zelf ook aan het overwegen om aan de SBS te beginnen. Ik heb nu een aantal naaimachinelessen erop zitten en het lijkt me leuk om blokken van de SBS te maken. Snap helemaal wat je bedoelt met te rechthoekig, dat maakte dat ik het origineel ook niet echt geweldig vond. Dit is een heel goede oplossing.

christine zei

hij is zo mooi . de kleuren vindt ik prachtig bruin met ijsblauw?

dat moet ik onthouden . ooit wil ik er ook aan beginnen.(voor de 3e keer ben er steeds mee opgehouden .)

christine

Anoniem zei

Heel goed idee en ziet er fantastisch uit. groetjes Wilma

Carin zei

Wat slim om hem dan in een andere volgorde in elkaar te zetten. groot gelijk heb je en hij wordt prachtig !!

Daniëlle zei

snap het helemaal, zo is het meer in balans he?! hihihi die Kyra! Nieuwsgierig? Gek he, daar hebben onze dames noooooit last van hihi, je zou ze hier moeten zien, liggen lekker op bed te slapen, ach ja, volgende week is het weer over. Mooie dag, liefs, Daniëlle

Anoniem zei

Hoi Margreet,

Ik heb zelf geen blog, maar ben wel een liefhebber van het lezen van quiltblogs, ook ik heb de sbs 2 jaar geleden gemaakt ook vierkant, en heb als rand eerst 8 cm ecru, toen een rand van 4 cm, die ik heb samengesteld van alle lapjes die ik had gebruikt voor de sbs, en toen weer 8 cm ecru, miisschien heb je wat aan deze tip.

veel succes.