maandag 7 maart 2011

Een nieuwe look én een boek/film-tip

Het werd, vond ik, wel weer eens tijd voor een nieuw look op mijn blogje. Hoe vinden jullie het geworden? De Kop-foto is het maandlapje van de Primitive Calendar van de maand Maart. Eigenlijk heb ik verder niet zoveel te melden, af en toe maak ik er een blokje bij voor m'n SBS en ik geniet van het prachtige weer. Zaterdag hebben we enorm veel houtblokken in onze tuin gedeponeerd. Van de week komt de houtklover die we besteld hebben en gaan we alles kloven voor alvast de volgende winter. Een mens moet vooruit denken hè! Ook gaan we het houthok aanpassen, het wordt een keer zo groot. We stoken namelijk alleen maar op de houtkachel en dan gaat er nog heel wat doorheen.
Graag wil ik jullie dit nog even met jullie delen: Het boek én de film van "Haar naam was Sarah". Een tijdje geleden ben ik met m'n vriendin naar de film geweest, ik was meteen enorm onder de indruk. Wat een verhaal..... Het gaat over de 10-jarige Sarah, die in juli 1942 samen met haar ouders wordt opgepakt en naar het wielerstadion in Parijs wordt gebracht. Daar vandaan worden duizenden joden gedeporteerd. Niemand weet dat Sarah haar kleine broertje Michel in een kledingkast heeft opgesloten. Zestig jaar later krijgt een journaliste de opdracht een artikel te schrijven over deze razzia. Zij ontdekt een goed verborgen geheim van haar schoonfamilie.....Sinds vorige week heb ik het boek in huis, ben begonnen met lezen en kan eigenlijk niet stoppen. Zo indrukwekkend en goed geschreven. Het blijft dagen in je hoofd hangen. Ga het lezen als je het nog niet kent ! Je krijgt er geen spijt van. Fijne dag iedereen!

4 opmerkingen:

Guusje, zei

Je blog is mooi geworden, ziet er erg vrolijk uit. Het boek heb ik al veel over gehoord nog niet gelezen wie weet doe ik het alsnog.

Jantine zei

Mooi blog!
Ik ken het boek, las het afgelopen zomer ook in één adem uit! Naar de film kijk ik uit, die hoop ik binnenkort te kunnen lenen!

Astrid zei

Wat een vrolijke binnenkomer Margreet! Ik heb het boek afgelopen vakantie ook in 1x uitgelezen. Dat is echt zo'n boek dat pak je op en kun je niet meer wegleggen.

Terray zei

Bedankt voor de tip!
Ik kan hem van iemand lenen, dus ik denk dat ik dat maar doe wanneer het vakantie is (over 6 weken zoiets....maargoed)

Trouwens je outlay van je blog ziet er super gezellig uit!
Groetjes
Tertia