zaterdag 25 juni 2011

Beetje wiebelig

Daar ben ik dan weer, wel een beetje wiebelig maar weer in staat om even te bloggen. Afgelopen woensdag werd ik namelijk flink ziek: buikpijn en koorts. Nu, na een paar dagen in bed, begin ik weer een beetje op te knappen. Het eten smaakt weer en ik kan weer een poosje beneden zitten. Poeh..wat kun je je vervelend voelen....Gisteravond had ik weer zin om iets quilterigs te doen. Ik had nog een stapeltje sneeuwbalblokjes liggen die nog gesneden moesten worden. Dat heb ik dus op m'n dooie akkertje zitten doen.
Fijn om te doen. Vandaag ga ik nog nieuwe blokjes snijden en naaien, natuurlijk ook op een zeer laag tempo. Want dat valt tegen zeg, je energie is gelijk nul.
Deze bovenste foto heb ik bewerkt in Picasa, had ik nog nooit gedaan. Leuk effect geeft het hè! Best geinig om af en toe eens te doen.
De stroken liggen al gesneden klaar, dus het is 'piece of cake' om eraan verder te gaan. Het gaat toch zowat de hele dag regenen en waaien.....
Terwijl ik ziek was, zat ik af en toe toch heel even TV te kijken. Het liefst naar mijn favoriete programma "The Dogwhisperer" met Cesar Milan. Ik heb al zo ontzettend veel van die man geleerd! Heel veel dingen waar je niet over nadenkt die je doet terwijl je je hond aanhaalt of corrigeert. Zelf heb ik ook tips gebruikt om met Kyra om te gaan. Wij hadden vroeger nooit een hond thuis, dus ik heb al heel veel van dit programma opgestoken.
En Kyra? Die vindt het ook een geweldig programma. Ze stond regelmatig voor de TV te kijken als ze honden hoorde of zag. Een leuk gezicht. Zouden honden er echt iets van zien? Ik denk van wel, ze zijn écht niet dom! Fijne quilterige dag iedereen!! Liefs, Margreet

15 opmerkingen:

Quiltpassion.blogspot.com zei

Fijn, dat je weer een beetje opgeknapt bent. Leuk, je sneeuwballenquilt. Ik heb even teruggelezen en zag hoe hij gaat worden. Wat waren dat toch leuke Ariadnes, hè! Ik quiltte toen ook nog niet, maar ik heb de patronen wel allemaal bewaard.
Groetjes, Cisca

Guusje, zei

Wat fijn te lezen dat je je weer beter voelt en wat een mooie sneeuwballen ben je aan het maken. En beterschap.

Juicybear zei

Fijn dat je je weer beterder voelt en dat je weer mooie sneeuwballen kunt maken, hopelijk ben je gauw weer de oude. Ik kijk ook altijd naar Cesar zaterdags komt hij met meerdere afleveringen op discovery en dat is genieten:-) Rust maar lekker uit en een fijn weekend nog.
Groetjes Anneke

Chartreuse Moose zei

Wishing you a speedy recovery! Great snowballs...hope they start flying soon and you find yourself under a lovely new quilt! Hugs and happy stitching!

Rick zei

Gelukkig dat je weer aan de beterende hand bent en weer zin krijgt om wat te freubelen.
Wat een enig programma is dat hé? Ik kijk het ook vaak hoor... zó knap wat die man doet! En wanneer hij het zo uitlegt en je ziet hoe mensen vaak onbewust de verkeerde dingen doen (ik ook hoor) dan denk je: "ja natúúrlijk... hij heeft helemaal gelijk." Dan klinkt het allemaal zo logisch.
En ik weet wel zeker dat dieren zien wat er op televisie is. Vroeger hadden we eens een poes die voetbal geweldig vond. Dan zat ze maar naar dat balletje te kijken en wanneer de bal eens buiten beeld rolde, keek ze naast en achter de tv om te zien waar de bal gebleven was hahahaha.
groetjes, jolanda

jolanda zei

oops Margreet... Rick hierboven is mijn jongste zoon en ik had niet door dat hij ingelogd stond. Maar ik was het dus die een reactie gaf hoor hahhaha.
groetjes, jolanda

'n Elzetje zei

Toch ziek geworden Margreet, wat vervelend zeg!Gelukkig dat je nu toch al wat opknapt; doe rustig aan.
groetjes, Idelet

ria vogelzang zei

Leuk, die bewerkte foto! Ik zal ook eens neuzen in Picasa... ;)
Doe maar voorzichtig aan, hoor. Want met de temperatuursverschillen de komende dagen zal een griepje echt op de loer liggen....
Veel plezier met je quiltigheden!

Hubertine zei

Sterkte met je herstel!!!Lekker rustig aan je sneeuwballetjes werken!!
Ondanks dat wij geen hond hebben vinden wij het ook geweldig om naar Cesar te kijken! Het ziet er allemaal zo simpel uit!
Groetjes, Hubertine

Annemieke zei

Mooie kleuren in je sneeuwballen quilt! Hoop dat je weer snel opknapt. Via mijn dochter hoor ik van alles over dat hondenprogramma, inderdaad veel leerzame tips.
Groetjes
Annemieke

Anoniem zei

Hello Margreet, I hope you are feeling better soon. I love the fabrics for your quilt and the Picasa has given your picture a nice look. Take care, Ann

Lee Prairie Designs zei

Hi Margreet, hope you are feeling better.

Love your project that you are working on.

Carolyn :)

Pierelantijntjes zei

Hoi Margreet,
Ooh wat vervelend zeg! Dan ben je inderdaad zo slap als een want. Doe maar rustig aan, maar het is wel een goed teken dat je weer wat zin hebt in je quiltprojectjes.
Wat een hitte vandaag he? Ik heb vandaag een post geplaatst waar ik een woensdag al aan begonnen ben. Het lukt me niet om de datum te veranderen.....Vandaag heerlijk buiten geweest. Ik hoop dat we morgen niet al te veel last van het onweer krijgen.
Nou ik hoop dat je weer snel helemaal opgeknapt bent!
Lieve (beterschap) groetjes van Ester

Anoniem zei

Hoi Margreet

ben je weer opgeknapt?
John is ook ruim een week ziek geweest ,jullie bijna vakantie lekker hoor wij nog een week.
groetjes van nelleke

Het zonnetje in huis zei

Hallo Margreet,

Zwijg me van regen en waaien, zijn nog het onweer uit onze leefkelder aan het halen ,ppf.

Ik hoop dat jij je ondertussen flink wat beter voelt.

En Kyra lijkt me zo een lieve hond ! Is ook een schatje op foto hé :-)

En je quiltstofjes zien er zo leuk uit !

Groetjes, Jaimie