woensdag 19 oktober 2011

Verslaving....

Dat is het, een SBS-verslaving. Sinds ik de blokjes weer onder handen heb, ontstaat het ene na het andere blokje. Heerlijk om te doen!Soms kan ik bijna niet meer stoppen!! Intussen zit ik over de 80 exemplaren, een heus record. Deze drie heb ik erbij gemaakt:
C-3: Album 1
K-9: Barrister's Block
G-4: Chimneys and Cornerstones
Zaterdag ben ik samen met mijn moeder naar 't Quiltgebeuren geweest. We hebben de workshop van de Marti Mitchell mallen gedaan. Om eerlijk te zijn dacht ik dat het niet echt iets voor ons zou zijn, omdat wij alles met de hand maken. Maar dat viel erg mee, ik heb setje Q gekocht waar drie mallen in zitten. Ook heb ik prachtige lapjes gekocht en als klap op de vuurpijl kregen we ook nog eens een prachtig patroon!
In dit setje Q zitten drie malletjes waarmee je heel wat mooie blokken kunt maken. In de mallen zitten gaatjes zodat je er met een potlood puntjes op de stof kunt zetten, zodat je weet van waar tot waar je moet naaien. Handig!! Ook bijvoorbeeld de "Flying Geese" dat ga ik echt binnenkort eens proberen.
Deze week hebben de kids herfsvakantie, lekker genieten van het mooie weer en het even niet naar school hoeven. Heerlijk!Iedereen een hele fijne week!

PS: Heel erg bedankt voor jullie leuke reacties op mijn vorige berichtje over de SBS. Ik zag dat er nog een aantal met het virus zijn besmet. Leuk!

15 opmerkingen:

Lee Prairie Designs zei

Beautiful blocks...and fun new fabric!

Carolyn :)

Phebe and Jane zei

Wat wordt je SBS-quilt mooi! Bij mij staat deze quilt ook nog op het lijstje.
Groeten,
Marian

Wilma Kuin zei

Wat heerlijk dat je het zo te pakken hebt!! Ik moet ook maar weer eens een blokje maken,..
Steek je mij ook even aan??
;o)

Irena zei

veel werk plezier,ik ben begonnen met lessen dus misschien kan ik straks ook zo mooie maken,groetjes en fijne vakantie irena

Anoniem zei

Mooie blokken, die middelste is echt apart! Ben benieuwd naar die mallen, ze zijn toch ook voor het werken met de hand te gebruiken, of alleen met de machine?

Hennie zei

Mooie SBS blokjes heb je er weer bij gemaakt ! ! ! Je aankoop ziet er ook veelbelovend uit, mooie stofjes, patronen en malletjes, jij komt de winter wel creatief door zo, ha, ha, ha.

Groetjes Hennie.

Heleni zei

Mooie blokjes Margreet. En leuk die stofjes en je malletjes.
Je kunt de winter zien komen.

groet Heleni

Anoniem zei

Hi Margreet, those templates are good to use,lovely fabrics.

Pierelantijntjes zei

Wat heb je weer mooie blokjes gemaakt Margreet.
Fijn dat het zo leuk was bij t quiltgebeuren.
Vermaken jullie je een beetje? Hoe is het met man en zoon?

groetjes Ester

Guusje, zei

Wat een mooie blokken heb je gemaakt en wat leuk dat het zo goed gaat. Mooie stoffen en handige mallen heb je gekocht.

carina zei

Je blokken zijn super mooi geworden en handige mallen

Het zonnetje in huis zei

Hallo Margreet,

Mooie blokjes bij en jij gaat wel steeds voor véél blokjes hé:-)

Zo te lezen en te zien hebben jullie je reuze geamusserd op de beurs. Geniet nog lekker na !

groetjes, Jaimie

jolanda zei

Wat een mooie blokjes weer Margreet. En wat gezellig zo'n dagje met je moeder. Is zij ook zo'n quiltster?
Bij ons hebben ze ook herfstvakantie dus ik heb niet zoveel gedaan afgelopen week, maar ik vind het wel enorm gezellig om zo'n weekje thuis te hebben.
groetjes, Jolanda

Annemarie zei

Wat een mooie blokjes en wat heb je er al veel gemaakt. Ik heb al stofjes liggen om ook te starten met de SBS. Maar ik zie er een beetje tegenop. Maar als ik dan zie hoe mooi al je blokjes zijn krijg ik er toch zin in. Mooie lapjes heb je gekocht. Groetjes, Annemarie

Marianne G zei

Mooie blokken, Margreet.. En over de 80 al, je gaat hard! En hele mooie stofjes zie ik:)
Veel plezier met alles!

Groetjes,
Marianne