maandag 6 september 2010

Een droom komt uit...

Een lang gekoesterde stille wens is uitgekomen: van 't weekend is ons gezin vergroot met Kyra, een 10 maanden oude golden retriever. We hebben met de aanschaf van een hond lang gewacht. Dat komt mede doordat onze jongens nog te klein waren en we een grote teleurstelling in het verleden hebben gehad omdat we toen wel een pup in huis hadden gehaald, maar dat te druk was en de pup weer terug naar de fokker is gegaan. Daar zijn heel wat tranen om gevloeid, vooral bij mij. Daarom hebben we besloten om een herplaatser te nemen. Dat is dus heel goed gelukt! We hebben het gevoel dat we 10 miljoen hebben gewonnen en we kunnen het eigenlijk nog niet geloven.....

Dit is ze dan, Kyra. Ze is goed opgevoed, kent de basiscommando's en is zindelijk. Samen maken we lange wandelingen om het vertrouwen in elkaar te krijgen. We begonnen op het strand. Maar wat vindt een golden retriever nou heel fijn en leuk? Ja, precies...WATER!! Ze is heel sterk en sleurde mij dus bijna de zee in. Gelukkig was het heel mooi weer en droogde ik snel weer op. Het is zo'n lieverd, dus dat heb ik haar vergeven.

Nu begrijpen jullie natuurlijk wel dat het patchen en quilten er voorlopig wel een beetje bij in zal schieten. Ik heb de Legends helemaal afgequilt, alleen moet er nog een afwerkbies rond. Dat kan ook wel in de gestolen uurtjes. Het zal denk ik ook wel wat rustiger zijn op mijn blog, maar zodra ik weer iets heb te melden dan horen jullie dat natuurlijk! Fijne dag iedereen!!

16 opmerkingen:

'n Elzetje zei

Ha Margreet,
Wat een superleuk bericht zeg! Ik stuur jou net een mailtje met een uitnodiging, maar nu kun je even niet zo makkelijk van huis waarschijnlijk? Kan ik beter bij jou een bakkie komen doen?!
Groetjes, Idelet

Mascha zei

Wat een lieverd. Geniet er lekker van.
Groetjes Mascha

Pierelantijntjes zei

Oooh ik dacht al, wat zie ik daar op de foto? Wat heerlijk voor jullie. Ik hoop dat alles goed blijft gaan en dat je maar fijne lange wandelingen mag maken met de nieuwe aanwinst.
Groetjes van Ester

La Maison zei

Gefeliciteerd en veel geluk met jullie mooie hond.
Hij ziet er erg lief uit.
En quilten kun je vast weer snel gaan doen.
Lieve groet,
Hermine

supergoof zei

Wat een Lieverd! Herplaatsers zijn ideaal, zo kwamen wij jaren geleden aan een schat van een pyrenese berghond. Jouw hond doet me aan haar denken.
Heel veel plezier samen!

Marijke zei

Gefeliciteerd met Kyra, wat ziet ze er mooi uit. En zo te horen is ze super lief, heel veel plezier en geluk met haar.
Groetjes Marijke en een poot van Beer

Guusje, zei

Wat is ze mooi en ja kan me voorstellen dat je daar extra tijd aan kwijt bent. Lekker van genieten.

Hubertine zei

Wat een lieverd! Veel geluk met elkaar! Ach en dat patchwork komt wel weer! Lekker genieten nu! Groetjes Hubertine

ria vogelzang zei

Oh, wat een heerlijk berichtje!! Geniet van jullie lieve schat!!
Liefs, Ria.

Anoniem zei

Wat heerlijk dat zo een mooie hond bij jullie een nieuwe thuis heeft gevonden en dat het klikt want dat moet je toch altijd maar even afwachten. Geniet van elkaar,
lieve groet, Sonja

yvonne zei

Prachtig!!!!!

Heel veel plezier met de hel mooie hond.

groetjes yvonne

Dorine zei

Gefeliciteerd met deze gezinsuitbreiding.
En dat Kyra maar veel liefde mag ontvangen en geven. groetjes Dorine

Ellie's Quiltplace zei

Wat een schatje! Ik kan me goed voorstellen dat jullie hier heel blij mee zijn en wat fijn dat het klikt!

Elisabeth zei

Geniet maar van jullie prachtige Kyra!

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een mooie hond, veel plezier samen!
Groetjes, Cisca

Merel zei

Wat zul je het druk hebben met Kyra. Nu een jaar oud. Lekker tegendraads soms? Ik hoop dat kyra heel lang een waardevolle kameraad in jullie gezin is. Dat kan ik uit de grond van mijn hart zeggen omdat ons lieve hondje 3 weken terug is ingeslapen en ik stiekem ook al over een herplaatser denk. Maar eerst het verdriet maar de tijd geven.