maandag 26 april 2010

Tweede rij is af...

Van 't weekend heb ik de blokken van de Civil War BOM afgemaakt. Een behoorlijke klus vond ik, maar de rij zit nu aan elkaar:

Ik dacht: meteen maar de andere 3 blokken aan elkaar zetten en 4 banen knippen. Maar daar liep ik behoorlijk vast. Op de blog van Guute staat dat je de banen 1,25" x 15" (inch) moet knippen en dat is dan zonder naad. Maar als ik mijn blokken meet kom ik aan 15" dus als daar nog naad bij moet worden de stroken te lang. Ik knipte de banen dan ook op 15" en zette de eerste eraan vast. Helaas voor mij: het paste wel maar het buitenste gaat dan helemaal bobbelen. Wat doe ik verkeerd??? Ik heb het hele zaakje maar even aan de kant gelegd, even time-out zeg maar.. Toch nog maar eens een keertje meten. Maar dan met de centimeter. Ik heb namelijk geen inch-lineaal, althans geen lange. En ook geen meetlint in inches. Hoe doen jullie dat? Wie kan me verder helpen/advies geven?

Fijne dag iedereen !!

12 opmerkingen:

Unknown zei

Dat ziet er mooi uit. Met de maten kan ik je niet helpen; ik heb al helemaal de verkeerde maten genomen, omdat ik ´t eerste blok waarschijnlijk verkeerd heb uitgeprind. Ik weet niet waar ´t verkeerd is gelopen.Ik verklein nu alles, inch is ook niet zo mijn ding;ik ben een cm held!
Groetjes Berbel

Dorine zei

Ze zien er wel heel mooi uit.
Ik heb een centimeter met aan de andere kant inches.
Dat is wel heel handig.
Ooit eens op een marktje gekocht.
Succes met uitdenken...........
groetjes Dorine

Klaske zei

Ik had eerst de strookjes ook fout, ik had per ongeluk cm genomen, maar Guute werkt met inchen. Ik heb de strook 1.25 inch x15 inch gedaan + nog een naadtoeslag!!! Maar is je blok 15 inch zonder of met naadtoeslag? Het moet 15 inch zonder de naadtoeslag zijn....Niet meten in centimeters hoor want dan klopt het niet!! Heb je het patroon uit geprint met de printer op:geen schaal/non scaling, dan moet het patroon kloppen.
Anders mail je me maar terug als je er niet uitkomt.
Je blokken zijn wel erg mooi!

nellie S zei

Een tip:
Ga even naar IKEA
Daar hangen overal van die centimeters linten met aan de ander kant inch matenGaat prima

Pierelantijntjes zei

Hee Margreet,
Ik heb een cm. met inches, die mag je wel even gebruiken van me hoor.
Ik vind de kleuren geweldig bij elkaar. Heel mooi geworden.
Groetjes van Ester

katrien zei

Heel mooi hoor je sterren.
Je andere blokken zijn ook heel mooi.De maten ? bij mij klopt het wel.Juist uitgeprint?

Guusje, zei

Mooie blokken heb je gemaakt en wat goed allemaal af. Met de maten kan ik je niet helpen ben zelf tussendoor bezig het eerste en tweede deel in elkaar te zetten dus moet er nog aan beginnen.

Julia zei

It's beautiful Margreet..Love it..
Julia ♥

Mascha zei

Dit ziet er al heel mooi uit.
Groetjes Mascha

quilting Jeannet zei

Ik denk dat je gauw een lange inchlineaal moet kopen Margreet, dat loont zich wel, er zijn zoveel patronen in inches, en omrekenen komt altijd fout uit, ik heb er vorig jaar ook in geinvesteerd. Wat is de pop van Bep in je header trouwens hartstikke leuk, zeker ook qua kleur.

Groetjes, jeannet

inge zei

leuke blokken! misschien gewoon even investeren in een inches-lineaal, ik heb dat een tijdje geleden ook gedaan, en gebruik het heel veel!

Marijke Korving zei

Wat een prachtige blokken mooie kleuren ook. Je weblog vind ik erg leuk ga je vaker bezoeken.
groet.