woensdag 18 mei 2011

Even iets heel anders...

Een paar jaar geleden stond er in de Seasons een artikel over een Engelse dame die van strandhout enorm mooie dingen maakt. Ik was daar helemaal weg van en dus ben ik begonnen met ieder houtje op te rapen die ik op het strand tegenkwam. Afgelopen weekend was het zover: DH heeft een prachtig houten hart uitgezaagd en ik ben dat gaan "bekleden"met houtjes van het strand:
Zo ziet het er van dichtbij uit:
En dit is het voorlopige resultaat van een hele zaterdag passen en timmeren:
Het is best een groot hart trouwens, 80x90 cm. Het staat nu even in de kamer, ik denk dat ik er zaterdag wel weer aan verder ga. Het handigst is om het buiten te doen. Hoe vinden jullie het geworden? En het houtschuurtje is klaar!! Nu alleen nog de bestrating erin en het schuurtje kan worden gevuld.
Met Kyra gaat het uitstekend, ze heeft een paar dagen een t-shirt aangehad, maar nu zit ze er eigenlijk niet meer aan. Onvoorstelbaar hoe snel dat een hond opknapt na zo'n operatie. Wij mensen hebben er weken voor nodig, maar nee hoor, deze dame liep na 2 dagen al weer te rennen en te springen. Kun je trouwens zien wat nou de voorkant en wat de achterkant is? Het lijkt wel een zoekplaatje....
Wat een lieverd hè ! We zeggen steeds weer tegen elkaar: Wat hebben we het toch getroffen met haar. Ze is zo lief en aanhankelijk. En ze is gek op ons allemaal, dat kun je gewoon zien. Het is een SCHAT!!!
Dit is een spiegel, die helemaal bekleed is met strandhout. Die heb ik een paar jaar geleden al gemaakt. Er waren wat houtjes af, maar met wat nieuwe erop kan hij nog jaren mee!

Met de sterrenquilt gaat het lekker. Ik ben nu de buitenste grote sterren aan het doorpitten. Als je eenmaal weer aan het quilten bent, is het ook wel weer verslavend hoor! Je ziet de quilt onder je handen mooier en mooier worden. Ik hoop echt dat hij nog voor de zomer af is, want ik zou ook zo graag de quilt van de Jellyrol willen gaan doorpitten. Dat is een echte zomerquilt. Ik heb van 't weekend de stof voor de zijkanten en de achterkant besteld. (en nog een paar stofjes hoor, ik kon het niet laten *U*) Van de week volgen nieuwe foto's van de Sterrenquilt hoor! Fijne dag!

10 opmerkingen:

yvonne zei

Wat een leuk idee ,de stand houtjes op die manier te gebruiken.
60 jaar aan het strand gewoond en nooit aan gedacht .
Wat een dropje jullie hond en fijn dat ze snel is opgeknapt .
groetjes yvonne

Madammeke Ongeduld zei

prachtig is je hart en ook de spiegel

Mascha zei

Ik vind je hart HELEMAAL GEWELDIG.
Wat fijn om te lezen dat het met Kyra goed gaat.
Groetjes Mascha

jolanda zei

Jij bent ook erg creatief zeg! Wat een leuk idee om je vondsten op deze manier te gebruiken!
Het is ook niet zo gek dat Kyra gek is op jullie... ze heeft ook een heerlijk leven met die lekkere strandwandelingen en zo. En ze voelt natuurlijk best dat jullie ook gek op haar zijn. Gelukkig dat ze weer helemaal opgeknapt is.
groetjes, jolanda

Marijke zei

Geweldig je wrakhout zo verwerkt, prachtig enzo heerlijk om te zien! Hier hangt ook het een en ander van de houtjes! Blijf ervan genieten!
Groetjes Marijke

Atelier Ullizee zei

Je houten creaties zijn super. Je bent een strandjutter!
Ik word op het strand ook aangetrokken om mooie schelpjes mee te nemen en ooit er eens een krans van te maken. Maar we wonen alleen niet zo dicht bij de zee...

Jantine zei

Wat een geweldig leuk idee met dat strandhout... je zal er nog wel vaker komen, dus daar ga je vast meer van maken.

ria vogelzang zei

Wat maak jij een prachtige dingen met dat strandhout! Dat zou je natuurlijk ook met hout uit het bos kunnen doen.....
Ik laat het straks meteen even zien aan mijn dochter die zo komt......., die vindt het ook vast fanstastisch!
En Kyra is een plaatje! Wat een pracht van een hond!!
Fijne dag!

Terray zei

Wat leuk dat hart. Zo simpel met een super mooi resultaat!

Je bent lekker bezig met aanrommelen met van alles en nog wat. Heerlijk, nog één dagje en dan hebben we hier weer weekend :-)

Groetjes
Tertia

Het zonnetje in huis zei

Hallo Margreet,

wat was het weer een aangename post om te mogen lezen, dank u, en je houthartje is mooi geworden!

Jullie hond is zo schattig om te zien, maar heb blijkbaar iets van een operatie gemist hier ?!

Groetjes, Jaimie