maandag 2 mei 2011

Klusserdeklus....

Ja, ja, er werd de afgelopen week heel wat geklust.Eerst het "oude" houthok afbreken en de onderdelen voor de nieuwe voorbereiden. Het gaat een stuk groter worden, we hebben een enorme berg hout liggen en die moet er allemaal in kunnen.
Samen meten en uitrekenen waar de palen moeten komen te staan, is al een klus op zich. Gelukkig helpt DS3 papa met volle overtuiging. Er schuilt een goede timmerman in hem, let maar eens op!
Met Koninginnedag was het fantastisch weer en dus kon DH er lekker op los timmeren en zagen. Aan het eind van de dag is dit het resultaat geworden:
Kyra vind het allemaal maar niks, ze wil er zó graag bij zijn! Met haar neus voor het raam houdt ze de baas goed in de gaten. Maar helpen? daar komt niks van. Ze is goed in houtblokken sjouwen en gaten in het gazon graven, maar dat kunnen we niet gebruiken Kyra!!
Hee, wat zien je daar Kyra? Het vrouwtje moet nodig de zwabber door het huis zwaaien zie ik. Er loopt een heuse spin over de vloer...brrr...eigenlijk ben ik daar een beetje bang voor!
Van mijn schoonzusje kreeg ik een heerlijk recept voor een rabarbertaart. En natuurlijk ga ik dat recept met jullie delen. Zo komtie eruit te zien:
Rabarbertaart
250 gr suiker en 180 ml water tot karamel roeren. (in een pan op het vuur)Over de bodem verdelen van een dichte vorm (doe er wel bakpapier in), 2 stengels rabarber en 1 appel (in kleine stukjes) op de karamel verdelen. Daar bovenop beslag voor 1 cake leggen. Bak in de oven op 175 gr. in 45 min. Als hij klaar is meteen op een schaal storten. (anders wordt de karamel hard en gaat dat niet meer)

En gesmuld dat we hebben! Heerlijk istie. Laten jullie aan me weten als je hem hebt geprobeerd? Fijne dag iedereen!

3 opmerkingen:

Josefien zei

Mmmm fijn, een nieuw rabarberrecept. Wat groeit er veel aan zo'n plant, lekker om eens een ander recept uit te proberen!

Juicybear zei

Nou bij jou wordt hard gewerkt zeg, je taart ziet er mooi uit al is rabarber echt niet mijn ding:-) Knuffel voor Kyra.
Groetjes Anneke

Het zonnetje in huis zei

Hallo Margreet,

jullie zijn druk zie ik, succes met de werken !
En smakelijk :-)

Groetjes, Jaimie