donderdag 5 mei 2011

Stars and Stripes

Als eerste natuurlijk: De Sterrenquilt. Want hoe is het daar nu mee? Nou, prima eigenlijk.'s Avonds mag hij een poosje naar beneden om bij mij op schoot te liggen. Meteen voeg ik er dan weer een paar steekjes aan toe. Soms een paar blokken die ik afmaak, soms maar eentje. Maar het vordert toch wel hoor!
De grote sterren zijn bijna klaar, dat betekent dat er moet worden nagedacht over de kleine sterretjes en natuurlijk de buitenste rand. Hoe zal ik die kleintjes gaan doen? Het is best leuk hoor, de vrijheid om zelf maar te zien hoe je iets doorpit, maar ik ben meer van het type dat de dingen graag voorgekauwd ziet. (ik hou van lekker makkelijk *U*)
 
Ik zag ineens dat de bovenste twee foto's prachtig aan elkaar passen. Toevallig hoor!
"Stars and Stripes", zo wordt ook wel de Amerikaanse vlag genoemd. Ik moest eraan denken toen ik dit berichtje aan het schrijven was. Het is vandaag Bevrijdingsdag en onbewust gaan je gedachten toch naar hoe fijn het is om in een vrij land te wonen. De vlag heb ik dan ook al vroeg buiten gehangen. De strepen van onze eigen Hollandse Driekleur! Ik zag bij haar in Amerika dat ze daar van 5-7 mei een festival hebben. Ga maar eens op haar blog kijken. En schrik niet als je naar beneden scrolt: zúlke grote quiltwinkels hebben ze volgens mij alleen maar in Amerika!!
Ik heb weer eens een lekker recept voor jullie: Hartige Quiche van gerookte ham en bosui:
5 plakjes roomboter bladerdeeg
1 zakje/bosje bosuitjes(6 stuks)
100 gr gerookte slagersham (ik doe ook wel gewoon schouderham)
3 eieren
125 gr mascrapone
1 el grove mosterd
zout
lage quiche/taartvorm (24 cm)

verwarm de oven voor op 200 gr. rol het bladerdeeg uit tot een grote lap en leg in de ingevette bakvorm. Prik er met een vork gaatjes in. Strooi de helft van de bosuitjes erop, plakjes ham erop leggen en de rest van de bosuitjes erop leggen. Klop de eieren los (houd 1 el apart) Roer de mascrapone, mosterd, zout en peper erdoorheen. Giet dit mengsel in de vorm. Vouw het overhangende deeg naar binnen en bestrijk het met het ei. Bak in de oven in 40 min. gaar.
Ik kan je verzekeren dat je hoge punten gaat scoren bij je hele familie! Het is bij ons iedere keer weer een succes. Iedereen alvast een hele fijne moederdag en natuurlijk een stralend weekend toegewenst! Liefs, Margreet


8 opmerkingen:

Juicybear zei

Ik blijf deze quilt mooi vinden, het patroon is erg mooi en ook de stofjes die je gebruikt hebt, daar heb je straks heel veel plezier van. Nou dat recept ziet er super uit zeg, mjammie, zal wel veel calorieen zijn:-)
Groetjes Anneke

Marijke zei

Gelukkig is hij nog niet af!
Waarom zul je denken??? (echt eigen belang, hihi!) kunnen we hem allemaal nog vaak zien!
Ik vind hem nog steeds prachtig en geniet iedere keer als je hem laat zien!
Dus rustig aan maar met de naald! hihi!
groetjes Marijke

Anneke zei

ik heb toevallig net een hartige taart met kip en bloemkool in de oven geschoven, moest daarom beetje grinniken om je recept wat er heel lekker uitziet!
mooi je sterrenquilt!

Guusje, zei

Wat worden je sterren mooi. Prachtig. En wat een heerlijk recept, dank je wel.

Hubertine zei

Wat wordt ie MOOI!!!!! Echt een schitterende quilt! Dat recept lijkt mij heerlijk!!! Jij ook een lekker weekend gewenst!
Groetjes
Hubertine

Anoniem zei

Your star quilt is so beautiful Margreet and I like the recipe for your quiche.

Tilly zei

Wat een mooie quilt, prachtig gemaakt!
fijn weekend toegewenst

jolanda zei

Wat is het toch een práchtige quilt Margreet! Sowieso zijn de sterren erg mooi en dan helemaal in de kleuren die je gebruikt hebt... schitterend!
Je recept klinkt superlekker trouwens.
groetjes, jolanda