vrijdag 13 mei 2011

Tentoonstelling in Zierikzee

Inmiddels gisteren was het de grote dag dat Kyra werd geopereerd. (vanwege de storing  bij Blogger heb ik dit berichtje opnieuw moeten intikken. Ik had gisteren een heel verhaal met foto's erop gezet, maar helaas..alles is kwijt.) We, mijn moeder en ik, brachten Kyra eerst naar de kliniek. Daarna reden we door naar Zierikzee, waar we rond half 10 waren. De tentoonstelling ging pas om half 11 open dus nog ruim de tijd voor een bakje koffie. Gezellig bij de Stadsbakkerij, meteen even lekker bijgekletst. Natuurlijk nog een rondje door het prachtige stadje gelopen en over de markt geslenterd. Dat is af en toe gewoon even lekker, zo zonder de kids...Om 11 uur liepen we naar de Nieuwe Kerk, een heel imposant gebouw. En wat we daar binnen zagen? Kijk zelf maar:
Prachtige quilts, in allerlei soorten en maten. Ook een heuse Amish familie...
Dit was mijn absolute favoriet. Een quilt opgebouwd uit allerlei randen. Hij leek wel op de Antieke Quilt van Guute, misschien was hij het wel? Prachtige kleuren, ik ben er wel een paar keer naar toe gelopen.
Deze linkse quilt kun je winnen, dit is er één van de drie die je kunt winnen door een lot voor het goede doel te kopen. Natuurlijk wagen we graag een gokje, het zou toch leuk zijn als ze morgen ineens bellen dat we er eentje kunnen ophalen, of niet dan ?

Het is een prachtige lokatie, heel groot en indrukwekkend,
Natuurlijk mag bij een lekker bakje koffie een taartje niet ontbreken:
Dit is een "Zierikzeeënaartje", een gebakje met hazelnootjes en mokka. Volgens mij hebben ze die alleen maar in Zeeland, maar dat weet ik niet zeker. Als je eens in Zierikzee bent, moet je er echt eens eentje proeven. Ze zijn heerlijk!! (ze hebben ze ook in Goes, dan heten ze een "Goesenaartje")
Kyra konden we rond 6 uur weer ophalen, helemaal nog duf van de narcose. Ook was ze behoorlijk misselijk. Gelukkig ging het 's nachts goed en vandaag heeft ze weer normaal gegeten. Hopelijk is ze weer snel helemaal de oude, maar dat denk ik wel hoor. Iedereen een heel fijn weekend! Liefs, Margreet

6 opmerkingen:

jolanda zei

Jullie hebben genoten, dat kan niet anders! Wat een mooie quilts!! En jouw favoriet vind ik ook het mooist.
groetjes, jolanda

Guusje, zei

Wat een geweldig mooie tentoonstelling. Dat is genieten geweest.

Terray zei

Ja blogspot heeft vandaag behoorlijk zitten spoken :-(
Arme Kyra, waarvoor moest ze geopereerd worden? Zielig is dat wanneer ze uit narcose komen he. Hopelijk voelt ze zich snel weer de oude, vrouwtje maar even verwennen he.
Mooie quilts zeg en inderdaad jouw favoriete vind ik ook erg mooi. Je hebt dus veel inspiratie opgedaan ;-)
Ik wens je een heel fijn weekend en een dikke knuffel voor Kyra!

Lieve Groetjes
Tertia

jolanda zei

Kon ik vandaag nóg een keertje genieten van de quilt en volgens mij zijn het nog meer foto's dan in je vorige bericht.
Zoals ik al zei vind ik jouw favoriet ook het mooiste!
Gelukkig weet ik nu ook dat het met Kyra allemaal goed gegaan is, ik was al zo benieuwd. Ze is vast weer heel snel de oude hoor... onze Sarah knapte ook enorm snel op na haar sterilisatie.
groetjes, jolanda

Mascha zei

Gelukkig is de operatie goed gegaan en weer achter de rug. Vind het altijd zo zielig.
Groetjes Mascha

Guusje, zei

Wat een mooie quilts heb je gezien, prachtig en ja dan zo'n lekkernij dat hoort er helemaal bij.