vrijdag 8 oktober 2010

Even laten zien

Het is zover, alle sterretjes zijn af !! Dit zijn de laatste 7, vers van de pers. Ik heb ze natuurlijk meteen even neergelegd naast de top die al af is.

Zo ziet het er dan uit. Mooi hè!! Het was wel even een gepuzzel hoe ik ze neer ging leggen. Ja,ja, ik ben erg kritisch op mezelf hoor! Geen 2 blauwe sterretjes naast elkaar, niet 2 lichte/donkere naast elkaar, enz..Ik heb ze meteen genummerd, briefjes eropgespeld en in een grote bak gedaan. Zo kan ik vanavond al een begin maken om de rijen aan elkaar te zetten. Alleen kom ik niet erg goed uit: de quilt is van boven naar beneden 164 cm. De blokjes worden uiteindelijk 10 cm. Dus heb ik 16 blokjes links en rechts. Maar dan houd ik 4 cm over, is dat erg? Kan ik dat "wegspelden" en zorgen dat het toch uitkomt? of moet er een passtukje in?? Wie weet het???

Het weekend staat voor de deur en iedereen kan weer lekker tot rust komen. Meestal brengt dat bij ons chaos in huis, maar ook een hoop gezelligheid! Ze geven heerlijk weer op, dus we gaan natuurlijk met Kyra op pad. Laarzen aan, naar het strand of het bos. Vandaag ben ik ook weer met haar naar het strand geweest. Oudste DS is op vrijdag lekker vroeg thuis en hij gaat altijd gezellig met me mee. Na zo'n wandeling is ze altijd gevloerd. We laten haar dan in de garage uitdampen en ontzanden. (voor zover als dat dan gaat)

In deze tijd van het jaar kun je zo genieten van wat de natuur ons geeft, zoals deze bramen. Mmmm...zelf ben ik er dol op, maar de kids en DH vinden er niks aan. Nou ja, dan maar alleen een paar voor mezelf meenemen......

Ik wens iedereen een héél fijn en zonnig weekend! Geniet van het weer én van elkaar!

9 opmerkingen:

Thea zei

Dag Margreet,
Jammergenoeg kan ik je niet helpen met je maat-vraag. Maar ik wil wel kwijt dat ik je quilt héél erg mooi vind!
Succes met het berekenen, ik weet uit ervaring hoe lastig dat kan zijn ;-))

Anoniem zei

Ooooh..ik vind je top wel supermooi hoor! Ik zou er toch voor zorgen dat je top aan alle kanten even lang/groot/klein is. Gaat het om de kleine randblokjes?

Mascha zei

Wat wordt je quilt schitterend.
Fijn weekend en geniet ervan.
Groetjes Mascha

Pierelantijntjes zei

Ik vind je sterrenquilt zooooo ontzettend mooi. Helaas kan ik je geen raad geven over de maten. Wat ligt Kyra er heerlijk uitgevloerd bij.
Ja, het is echt weer om lekkere lange wandelingen met haar te maken.
Geniet van het weekend,
Groetjes van Ester

Hubertine zei

Hoi! Wat is ie mooi geworden! Leuk he, als je al je blokken afhebt! Laat de volgende fase maar van start gaan! Wellicht dat het helpt als een beetje sjoemelt met de naad-breedte?
Fijne dag nog!
Hubertine

Anoniem zei

Wauw, het wordt weer een heel mooie quilt! Niet te kritisch zijn hoor... ik weet zeker dat ie gewoon heel erg mooi gaat worden!
Succes ermee en geniet van het weekend.

Jantine zei

Je sterretjes zijn schitterend! Wat passen ze mooi om het middendeel. Het verschil in afmeting is misschien op te vangen door iets van de stoffen rand af te snijden? Of er een extra bies tussen te zetten, aan beide kanten 3 cm wordend en dan een sterretje extra aan beide zijden?

Marga (MarPie) zei

Zo'n mooie quilt moet je niet gaan verpesten om te proberen die vier centimeters weg te krijgen.
Doe voor je hoek blokjes een klein stukje stof van je quilt zelf {keuze genoeg} te gebruiken twee centimeter aan iedere kant is natuurlijk niet veel.Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,
Marga♥

Margreet zei

Lieve allemaal, heel erg bedankt voor jullie meedenkende reacties!! Ik denk dat ik het advies van Marga ga opvolgen, dat vind ik een goede oplossing. Bedankt Marga!! Groetjes, Margreet