vrijdag 1 oktober 2010

Oktober: Nu is het écht Herfst !

Als je zo naar buiten kijkt ontkom je er niet aan: Het is nu écht Herfst geworden. De blaadjes vallen met bosjes te gelijk naar beneden en vormen een prachtige deken onder de boom. Zelf hou ik enorm van de Herfst. Het doet me denken aan de keren dat we in een huis hebben gezeten van Staatsbosbeheer: daar kun je via "Buitenleven" hele mooie huizen en huisjes huren die vaak midden in een bos staan. "Vroeger" toen de jongens nog klein waren en je buiten de schoolvakanties nog een week weg kon, hebben we dat wel een paar keer gedaan. Helaas zijn de prijzen in/tijdens de schoolvakanties dusdanig hoog dat we ons dat nu niet meer kunnen permiteren. Maar gelukkig hebben we de herinneringen én de foto's nog.....
Wat ik ook nog heb zijn de Maandlapjes: Allebei zijn ze redelijk donker van kleur, maar ik vind dat wel bij Oktober passen. Ik begreep van Dorry dat er zich al een aantal dames hadden opgeven om mee te doen met de "Primitive Calendar". (dat is de bovenste foto) Als je ook zin hebt om ze te maken, moet je even informeren bij Dorry.

Ook onze tuin ontkomt er niet aan, de berkenboom verliest zijn blaadjes en de hortensia's verkleuren heel mooi oudroze. Zoals je ziet mag voor ons het stookseizoen wel beginnen. Afgelopen week hebben we twee keer de kachel aangedaan. Heerlijk...als het buiten giet van de regen en je hebt net met Kyra een rondje gedaan....Mmmm.......

Voor de druiven wordt het hoog tijd dat ze eraf gaan. Maar het ontbreekt me aan tijd en zin. Ik heb mijn kast al vol staan met jam en gelei. Misschien doe ik het sap wel in de vriezer, kan ik van de winter altijd nog gelei koken...

Met de "Charming Coins" schiet het al lekker op. De randen zitten er al bijna aan. Het wordt een heel leuk quiltje, maar daarover de volgende keer. Heel fijn weekend iedereen !!!!

6 opmerkingen:

Katrien zei

Hé leuk je herfstquiltjes.

Pierelantijntjes zei

Hoi Margreet,

Oh dat is waar, dit quiltje heb ik ook. twee jaar geleden gemaakt toen we een midweekje in Domburg waren. Je andere quiltje is ook super leuk.
Wij gaan een midweekje weg met de herfst. Kijk er helemaal naar uit. Domburg was de laatste keer dat we in een huisje zaten . Ga nu ook weer wat te handwerken meenemen.
Lekker he, al dat hout. Ik heb gisteren ook de kachel weer aangehad.
Fijn weekend,
Groetjes van Ester

Mascha zei

Dat zijn leuk herfstquiltjes.
Groetjes Mascha

Marijke zei

Wat een leuke herfstquiltjes en zo te zien krijgen jullie het niet koud deze winter!
Fijn weekend, groeten Marijke

Dorine zei

Hoi Margreet,
wat is de herfst toch mooi. en je quiltjes zien er goed uit.
groetjes Dorine

Guusje, zei

Wat zijn de maandlapjes toch ontzettend leuk en mooi en ja de herfst ik ben er gek van de kleuren, de sfeer de natuur die verandert prachtig