donderdag 12 augustus 2010

Laatste deel: Normandië

Op veel stranden zie je ze: Pebbles. Een mooie verzameling stenen, vaak liggen ze ook nog op grootte gesorteerd. Ik kan daar bijna geen genoeg van krijgen en zoek dan naar de aller-allermooiste. Maar deze keer heb ik er maar foto's van gemaakt, want om nou met een auto vol stenen naar huis te rijden, vond ik wel een beetje te ver gaan.......

Dit is Cap de La Hague, een prachtige vuurtoren vlakbij Cherbourg. We reden vaak langs de kust op zoek naar de mooiste uitzichten én vuurtorens. DH en de jongens hebben zelfs nog een vuurtoren beklommen met wel 349 treden! Zelf bleef ik beneden staan, want ik heb op een keukentrapje al hoogtevrees. ;0))

Zoals jullie weten, zijn wij enorm fan van het programma "Coast" op de BBC. Daar hadden we gezien dat er een hele aparte rotspartij in Normandië stond die de vorm van een olifant heeft:
Cap d'Antifer, dat ligt vlakbij Etretat. (schuin boven Le Havre) Natuurlijk "moesten" we daar op de terugweg even gaan kijken:

We hadden alleen niet in de gaten dat het best wel eens toeristisch zou kunnen zijn. (en dus héél druk) Maar het was zéker de moeite waard, een prachtig uitzicht op de "Olifantenrots". Helaas hadden we geen tijd meer om er lang te wandelen, maar als je er in de buurt bent zou ik dat absoluut doen. Het is er prachtig! Je kunt een wandeling naar boven maken zodat je er bijna bovenop staat. Het was een fantastische vakantie waar we nog heel lang met plezier en veel herinneringen op terug zullen kijken. Ik hoop dat jullie mijn kleine verslag ook leuk vonden. Groetjes, Margreet


5 opmerkingen:

La Maison zei

Leuk om je verslagen te lezen en wat een prachtig weer hadden jullie daar aan de kust.
Het is er heel mooi, ik weet het.
Dat het quilten erbij in is geschoten maakt niet uit, met lezen verrijk je je geest en ontspan je optimaal.
Fijne dag en groetjes
Hermine (ook net terug).

Anoniem zei

wat een leuk verslag. heb nu nog meer zin om te gaan; wij gaan volgende week naar Normandië. t blijft een van m'n favoriete vakantiestreken. gr Mariëlle

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een mooie vakantie was dat! Mooie fotoś heb je gemaakt, alleen die pebbles al, die kunnen zo op een ansichtkaart (is dat een ouderwets woord?). Jullie kunnen er weer lekker tegen, je krijgt nu weer tijd om te quilten!
Groetjes, Cisca

Hubertine zei

Hoi!Zeker een heel mooi gebied. We komen er ook regelmatig, en iedere keer weer vind ik het prachtig. Een herkenbare foto vd stenen, zo heb ik ook een gemaakt,hahaha. Nu weer aan het quilten? Groetjes, Hubertine

Daniëlle zei

Geweldig is het daar he, zijn er 1 keer geweest pfff, van iedere vakantie komt er een steen mee naar huis, geen wonder dat de tuin zakt hahahah! Bedankt voor de plaatjes, groeten, Daniëlle