maandag 9 augustus 2010

Hallo! Daar ben ik weer.....

Vakantie is heerlijk, lekker doen waar je zin in hebt: lezen, luieren, naar het strand gaan, lang in bed liggen, gezellig met de kids naar de film enz. enz.... We genieten er nog iedere dag van. Maar eigenlijk moet ik ook bekennen dat ik m'n blogje toch ook wel een heel klein beetje mis. Daarom alvast een klein berichtje van mij. Tijdens de vakantie zijn we met ons gezin 2 weken in Frankrijk geweest en met onze tent op een gezellige camping gestaan. In Normandië,om precies te zijn in Ravenoville-Plage. Dat ligt aan de kust: Utah-Beach. Klinkt een beetje Amerikaans hè? Het is er prachtig. En we hebben superweer gehad. Iedere dag 22 graden en zon. Wat wil je nog meer??

Hele mooie stranden en van die leuke huisjes vlak langs de kust.

In de omgeving is heel veel te zien, vooral musea, omdat het tijdens de Tweede Wereldoorlog een grote rol heeft gespeeld voor de bevrijding. Indrukwekkende gedenkplaatsen kom je ook overal tegen.
Ook gingen we veel toeren langs de kust en zie je de meest fraaie uitzichten. De "ohhh's" en de "ahhhh's" waren niet van de lucht. En van: "even stoppen hoor, hier móet ik een foto van". Op de achtergrond van deze huizen zie je de zee: De Atlantische Oceaan".

En ja, als je dan zo aan het rondrijden bent kom je ineens een prachtig uitzicht tegen......Dit is vlakbij Arromanches, de kunstmatige haven tijdens de Tweede Wereldoorlog. Dit is natuurlijk maar een kleine inpressie, dus daarom laat ik van de week nog meer zien! Iedereen een hele fijne week!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

heerlijk land he, Frankrijk! Het ziet er prachtig uit. Heb er wel weer zin in.....
groeten Jeanet

Elisabeth zei

Fijn dat er weer bent en prachtige foto's Groetjes Elisabeth

Pierelantijntjes zei

Hey hallo Margreet,
Wat gezellig dat je er weer bent. Zo ik kan begrijpen dat jullie genoten hebben zeg, wat een prachtige kiekjes heb je genomen. Jullie ook een fijne week. Wat is het hard gegaan he?
Groetjes van Ester

Anoniem zei

Beautiful pictures and houses! Regards, Ann

Mascha zei

Leuk dat je er weer bent. En wat mooie vakantie foto's.
Groetjes Mascha

Wilma Kuin zei

Fijn dat je er weer bent!!

Guusje, zei

Wat een mooie foto's laat je zien kan me voorstellen dat jullie het geweldig hebben gehad.