maandag 23 augustus 2010

Verhuizen....

Nee hoor, schrik niet, wij gaan niet verhuizen! Maar mijn schoonouders wel. We hebben zaterdag een hele dag mijn schoonouders geholpen met verhuizen. De mannen sjouwden met grote meubelstukken en schoonzusje en ik hebben samen het tijdelijke verblijf schoongepoetst. Het was gezellig druk, iedereen stak een handje uit. Meteen lekker kletsen natuurlijk!!
's Avonds lekker aan de stitchery geborduurd. Een heerlijk werkje, vind ik. Inmiddels is hij af en hangt te pronken in de kamer.
In de tuin van mijn schoonouders staat een pruimenboom die ieder jaar heel veel pruimen geeft. Omdat ze gaan verhuizen, hebben ze alles er alvast afgehaald en heerlijke jam van gekookt. Ze konden niet alles doen en daarom kregen wij ook een bak vol. Ik kan het natuurlijk niet laten om er ook jam van te maken:
Ik had nog labels liggen van Landleven, die heb ik erop geplakt. Kunnen we van de winter nog eens terugdenken aan het oude stekkie, waar DH jaren heeft gewoond.......

Onze Mick heeft af en toe kuren; gisteren klom hij ineens hoog in de boom die achter ons huis staat. Hij hoorde de vogeltjes en ging er meteen op af. Gelukkig kon hij er wel zelf uit!

....en net precies moesten mijn tenen het ontgelden. Even lekker speels bijten en aanvallen. Nee Mickey, je bent géén klein poesje meer. Je tanden zijn enorm en je pootjes zijn klauwen geworden!! AUW!!!
Vandaag is de laatste dag dat onze oudste DS thuis is, morgen begint voor hem de school weer. Hij is er aantoe...(en ik OOK!!) Fijne dag!

5 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Dat was een heel gezellig druk weekend dan voor jullie!
Maar je hebt er heerlijke jam aan overgehouden, een goed gevoel, een schitterend hart en nu is er het begin van school weer en alles regelt zich weer (bijna...) vanzelf!
Geniet van je dag!

Pierelantijntjes zei

Zo zo dat was dan een hele klus Margreet. Wat is het hart enorm leuk geworden! Ja, morgen gaat Liset ook weer naar school. Dan is alles echt weer bij het oude. Leuk hoor al die potjes met zelfgemaakte jam.
Groetjes van Ester

Anoniem zei

Wat is je stichery hart mooi geworden. Dit patroontje heb ik ook van Cindy en nu ik het zo zie gaan mijn handjes ook kriebelen om het te maken ;)))
Fijn dat bij jullie de regelmaat er weer terug inkomt, gek dat een mens daar na een tijdje toch weer aan toe is hè!
Fijne week van Sonja

yvonne zei

Prachtig hart is het geworden !!!
En de jam lijkt me heerlijk.
groetjes yvonne

Guusje, zei

Mooie stitcherie en heerlijk die jam die je henbt gemaakt. Jullie hebben het volgens mij lekker en gezellig druk gehad. En Mickey zit die niet in de tweede jeugd ofwel ondeugt?