dinsdag 31 augustus 2010

De kleine sterretjes

Het schiet inmiddels al lekker op met m'n kleine sterretjes. De laatste tijd heb ik er 11 in elkaar gezet en dus is het einde in zicht. Dit zijn ze:

Niet dat ik het vervelend vind om te doen hoor, maar soms is het wel een beetje saai. Daarom dacht ik: "ik zal ze eens even samen met het middenstuk (dat al af is) op de vloer leggen om te kijken hoe het staat".
Nou, het valt niet tegen vind ik. Eigenlijk wordt het heel mooi! Gewoon even doorzetten en dan kan hij binnenkort helemaal in elkaar.(wat een optimisme hè!!)

Er komt nog een rand langs van zo'n 10 cm van dezelfde stof als het kleine randje. Kijk zo ziet het er dan uit:
Het quilten van de Legends schiet ook al lekker op. Het middenstuk is helemaal klaar. Nu ben ik met de buitenste randen bezig. Er komt een kabel in gequilt.

Het quilten doe ik altijd samen met een luister-cd op. Meteen naar een verhaal luisteren terwijl de quilt onder je handen vordert. Heerlijk vind ik dat! Bij ons in de bieb hebben ze enorm veel keus. Vandaag heb ik een cd meegebracht van Baantjer. Vroeger heb ik zijn boeken verslonden. (de schrijver is zondag overleden) Ook een cd van Nicci French: De verborgen glimlach. Ik ben benieuwd.....
Straks met een kopje thee en een chocolaatje maar eens een cd'tje opzetten. Kan nog net voordat de kids thuiskomen........Fijne dag!

6 opmerkingen:

Ellie's Quiltplace zei

Je sterren zien er prachtig uit. Nog even doorzetten en dan zijn ze allemaal klaar. Ik begrijp best dat het geen straf is om eraan te werken, maar wel steeds hetzelfde. Gelukkig kun je het afwisselen met je quiltwerk. Ben heel benieuwd hoe die gaat worden!

Marutska zei

Mooi.....en wat fijn dat het einde in zicht is!!
Dat kopje koffie en vooral dat chocolaatje is wel verdiend hoor!

Groetjes
Maria

Anoniem zei

Superleuk zeg, al die sterren! Knap ook dat je het volhoudt, om al die sterren te maken: ik ben al snel weer afgeleid na veel herhaling en wil dan weer iets nieuws proberen. Succes met de laatste loodjes.

Hubertine zei

Hé bekend stofje! Jouw rand heb ik ook gebruikt in mijn sterrenquilt! Nog even volhouden! Het ziet er fantastisch uit. De luister cd's heb ik ook geprobeerd, maar af en toe vergat ik te luisteren! Tja en dan wordt het wel een beetje verwarrend! hahaha

Guusje, zei

Je sterren worden prachtig en hij is al een heel eind als ik het zo zie de rand is ook erg mooi en wat een goed idee luistercd's bij de bieb ik zal hier ook eens kijken dan lees en quilt je tegelijk geweldig kunnen we toch twee dingen tegelijk doen.

Anoniem zei

Hi Margreet, your stars are beautiful and the border fabric is lovely. Very nice fabrics you have used.