dinsdag 10 augustus 2010

Tweede deel: Frankrijk

Eerst wil ik graag iedereen heel hartelijk bedanken voor de lieve reacties! Hartverwarmend!!
Zoals ik gisteren al vertelde, heb je in Normandië overal plekken die je herinneren aan de oorlog. Dit is Point du Hoc, één van de landingsplaatsen waar stevig gevochten is. De geallieerden zijn daar tegen die enorm steile wand geklommen om zo de vijand te verjagen. Een prachtige plek is het met een supermooi uitzicht.
Wij zijn erg gek op de kust, vooral dit soort uitzichten vinden we geweldig. Uren zouden we er kunnen staan en genieten van het ruige landschap.....

Wat ik ook zo leuk vind zijn de haventjes die, als het eb is, helemaal droog komen te staan en dus alle bootjes op zijn kant liggen:

En natuurlijk niet te vergeten: Overal waar je komt zie je Hortensia's. Veel roze hebben we gezien maar ook prachtige grote struiken blauwe. Soms leek het wel alsof ze niet echt waren. Zo intens blauw. Ik hoop dat die van mij volgend jaar ook deze kleur hebben:

Van patchen is niet zo heel veel terrecht gekomen, 7 sterretjes zijn af (van de 26). Maar ik heb wél héél veel gelezen! Vier boeken in 2 weken tijd! Dat vind ik zelf best een prestatie, als je ziet wat we in die 2 weken ook nog aan andere dingen hebben gedaan.... Heerlijk is dat, jezelf helemaal verliezen in een goed boek. Groetjes, Margreet


4 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Wat een mooie foto's! Heerlijk te horen dat jullie zo genoten hebben.
Je stofjes komen vast een andere keer wel weer aan de beurt! :)
Fijne avond nog!

Dorine zei

Hoi Margreet, Hier ook even een berichtje van mij.
Deze plaatsen in frankrijk zijn voor onze familie erg belangrijk.
Mijn vader is hier namelijk ook bij geweest.
Hij is hier weer terug gekomen met de prinses Irenebrigade bij D day in 1944 uit engeland. Gelukkig maar anders was ik er nooit geweest.
Groetjes Dorine

Sylvia zei

Hallo Margreet, Wij hebben ooit ook eens die hele toer gemaakt, omahabeach, juta-beach e.d. t/m Ste.Mère d'Eglise, waar de parachutist aan de kerktoren hangt en het museum is. Erg indrukwekkend allemaal hè? Krijg een beetje heimwee naar La Douce France als ik zo die kustlijn weer zie.
Maar jullie hebben in ieder geval genoten. Gr.Sylvia.

Jantine zei

Welkom terug, wat een fijne vakantie en prachtige foto's!