woensdag 3 februari 2010

Affo !



Het is gelukt ! De lapjesdeken is helemaal af.Deze deken is ontstaan nadat ik 2 grote quilts had gemaakt van Hollandse stofjes. De eerste was een sampler, naar een patroon van Annet uit Zoutelande. De tweede heb ik gemaakt voor mijn jongste DS.(Ik zal er in een later logje meer over vertellen)Maar nou had ik natuurlijk behoorlijk wat restjes over. Op een gegeven moment zag ik bij iemand op haar web-log een hele gezellige deken met allemaal vierkantjes van 10 bij 10 cm.Het zag er zó gezellig uit dat ik dacht: goed idee voor mijn restjes! Zo gezegd, zo gedaan..heel wat lapjes geknipt op de juiste maat. Soms voor 1 blokje 4 kleine lapjes aan elkaar gezet. Want ja, een quiltster gooit niet zomaar lapjes weg hè ! Ik heb uiteindelijk 23 rijen van 10 lapjes aan elkaar gezet (met de hand) en zo is dus de lapjesdeken ontstaan.
Voor de achterkant heb ik de wat grotere stukken gebruikt, alleen wat rood bijgekocht voor de fleur. Alles bij elkaar heb ik er zo'n jaartje aan gewerkt(tussendoor ook nog andere dingen gemaakt hoor!) en hij is helemaal met de hand gepatcht en gequilt. Heerlijk als er iets af is, mag ik van mezelf aan iets nieuws beginnen....Groetjes, Margreet

4 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Echt helemaal super geworden! Dat was het gedoe met die vervelende bies aanzetten echt wel waard, toch?!
Fijne dag en geniet ze nog!

'n Elzetje zei

Wat is het geweldig mooi geworden zeg!! Ik had alleen nog maar de stapels lapjes gezien; volgende week kom ik de deken in 'het echt' bewonderen.
Groetjes, Idelet

Pierelantijntjes zei

Prachtig hoor Margreet zo met de bies erom.
Ben benieuwd naar je volgende project.
Groetjes van Ester

Marga (MarPie) zei

Heel leuk en mooi geworden.
Ben zelf ook met een 10x10 cm lapjes deken bezig.