woensdag 10 februari 2010

Sneeuwpret

Toen wij vanochtend onze gordijnen opendeden, zagen we een witte wereld. Gisteren hadden we eigenlijk niet naar het weerbericht gekeken en dus waren we blij verrast. De jongens vonden het al helemaal leuk: lekker sneeuwballen op het schoolplein gooien! Maar het was wel uitkijken geblazen op de weg: superglad! Bij ons is de strooiauto nog niet langsgeweest en een paar boodschapjes doen duurt al gauw een uurtje,want het is op de fiets erg glibberig. Gelijk maar even de stoep en de oprit vegen en vanmiddag maar strooien.Onze poes Mickey staat iedere dag heel hard voor de deur te miauwen, hij wil zó graag naar buiten.

Maar omdat hij nog klein is laat ik hem niet alleen gaan. We gaan dan samen met de oudste kater van 13 jaar: Banjer. Eigenlijk hebben die 2 regelmatig ruzie wie er de baas is. Maar als ze buiten zijn blijven ze altijd bij elkaar in de buurt. Vanochtend ging Mickey voor het eerst in de sneeuw. Rennen en gekdoen! En iedere keer spelen met Banjer. Ze vonden het heerlijk! Ik kreeg hem bijna niet te pakken. Even lokken met een takje en gauw weer naar de kachel toe. Nu liggen ze samen weer uitgeteld te slapen. Vanmiddag kunnen de jongens lekker sleeën. Gezellig als ze weer thuis zijn. Groetjes, Margreet

4 opmerkingen:

Pierelantijntjes zei

Het was voor ons ook een verrassing hoor.
Nou ik zie Mickey al helemaal gaan in die sneeuw. Het is zo komisch als ze voor de eerste keer de sneeuw aan hun pootjes voelen.
Fijne dag nog,
groetjes van Ester

ria vogelzang zei

Wat een leuke foto's! Bij ons is het ook wit.... Het blijft toch een bijzonder gezicht sneeuw!

Anoniem zei

Hoi Magreet, daarnet via het blog van Esther heb ik jouw blog pas ontdekt en me aangemeld als volger. Je schrijft heel leuk en handwerk is iets wat mij altijd boeit. Je maakt supermooie dingen,
lieve groet van Sonja

Guusje, zei

Wat een snoepies daar zo in de sneeuw ik heb er hier ook zo eentje. Hiet ligt ook al zo'n pak sneeuw.