vrijdag 5 februari 2010

Spannend !

Het is altijd weer spannend als je je quilt (waar je zo lang mee bezig bent geweest, en waar zóveel liefde en tijd in zit) in de wasmachine gaat stoppen. Zal het ook deze keer goed gaan? Zullen de rode lapjes niet doorlopen?
Zelf spoel ik de lapjes altijd even in lauwwarm water uit. Dat heb ik tijdens de Quiltlessen geleerd van Annet (uit Zoutelande). Er zit namelijk aprè in (schrijf ik dat goed?!) een soort gelige stof die ze erin doen vanaf de fabriek. Het is altijd beter om je lapjes even te wassen, voor het doorquilten maar ook dat de stofjes niet gaan doorlopen in de was. Aangezien er vrij veel rood in de quilt zit was ik er een beetje ongerust over: maar helemaal voor niks!! Hij is prachtig gebleven en ruikt superlekker! Ik was mijn quilts altijd op een wolwasprogramma op 30 graden met "Robijn wol en fijn"en een goeie scheut wasverzachter.
Er kan eigenlijk niks verkeerd gaan. Nu nog even laten drogen en dan kan hij bij één van de jongens op bed liggen.

Groetjes, Margreet

3 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Heerlijk genieten van je quilt!!! Wat een super-gevoel, he? :)

conny's quilts en creaties zei

Fijn dat het wassen goed is gegaan! Veel plezier met je nieuwe quilt!

Pierelantijntjes zei

Nu is ie echt af he! Goed hoor.
Fijn weekend,
Groetjes van Ester