zaterdag 27 februari 2010

Homemade

Als het zaterdag is en de regen gutst tegen de ramen, krijg ik altijd zin om dingen te gaan bakken of koken. Vandaag heb ik er al vroeg mijn broodbakmachine aangezet met een heerlijk Maïsbrood. Bij ons op het dorp staat een molen die geweldig lekkere brood-en bakmixen verkoopt. Het is zó makkelijk: je weegt 500 gram af, doet daar 320 ml water bij en een zakje droge gist van 7 gram..

en je start de broodbakmachine.

Drie uur later geurt de hele garage (want daar staatie), even afkoelen en mmmmm....smullen tussen de middag !
Na de koffie heb ik 2 cake's gemixt: Winter Wondercake. Alleen van de naam al krijg je trek. Ook deze mix komt bij de molen vandaan. Het smaakt naar amarenen en er zitten heerlijke kleine stukjes koek in.
Jammer dat je via de computer nog geen geuren kunt overbrengen, want als je nu in de keuken zou stappen...
Mijn DH verraste mij gisteravond nog met de nieuwste Country Living. Een echt heerlijk Engels blad vol inspiratie voor het voorjaar. Laat het weekend maar beginnen!
Fijn weekend! Groetjes, Margreet

2 opmerkingen:

Pierelantijntjes zei

Het water loopt me in de mond als ik aan zelfgebakken brood denk.
Ook die cake lijkt me heerlijk. Nieuw?
Lief hoor van je D.H. om zo'n blad voor je mee te nemen. Ik heb er even in gekeken bij de boekhandel en het lijkt mij een mooi blad.
Fijne zondag, groetjes van Ester

conny ten berge zei

Dat lekkere broodje zal nu wel op zijn? Het ziet er heerlijk uit (en de cake trouwens ook)!