dinsdag 2 februari 2010

Laatste loodjes.....



"De laatste loodjes wegen het zwaarst" Dat is wel een uitdrukking die van toepassing is op de bies die er als laatste omheen moet. Zoals jullie weten: niet mijn favoriete ding, maar het moet nou eenmaal gebeuren. Zaterdag heb ik hem er al helemaal omheen genaaid met de machine. Nu alleen nog "even" met de hand vastzetten. Jaja....mmmm, wel een klusje waar ik per rand al gauw zo'n kleine 3 kwartier mee bezig ben. En dan heb ik het nog niet eens over mijn zere vinger waar dat scherpe applicatienaaldje venijnig in prikt. Dan maar de vingerhoed erbij pakken. Dat scheelt alweer. Ik doe het dan ook maar in fases, dan lijkt het sneller te gaan. Gelukkig krijg ik altijd support van onze kleine Mickey,een katertje van 5 maanden. Hij springt eigenlijk meteen op de tafel (en dat mag helemaal niet!) luid spinnend en kopjes gevend. Maar ach, het is ook best wel gezellig....En het helpt hoor!
Hebben jullie ook iets bij het Quilten wat niet je favoriete ding is? Ik ben benieuwd. Groetjes, Margreet

4 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Mickey is een echte hulp; dat zien je zo!!
Je quilt wordt zo vast echt bijzonder, met al die hulp.
En eigenlijk heb ik niet iets wat ik niet zo leuk vind van quilten......... (gelukkig voor mezelf, denk ik dan maar... :) ...)
Veel succes en ik ben erg benieuwd hoe het er straks uit ziet met de bies eraan!

conny's quilts en creaties zei

tja die bies is ook mijn hobby niet, alles af op dat rot ding na.....maar ja het maakt een quilt nu eenmaal wel af dus moeten ook door die nare zure appel heenbijten (ik doe dat altijd met vingerhoed!) Leuk dat de kat je gezelschap houdt!

Pierelantijntjes zei

hoi Margreet,
Kan me voorstellen dat het even doorbijten is. Maar hij is het waard hoor. Ik vind hem zo al prachtig, laat staan als ie helemaal afgewerkt is.
Groetjes van Ester

Marga (MarPie) zei

Gebruik in plaats van die gemene prikspleden de soort haarklipjes voor de bies vast te klippen zeg maar. scheelt al gauw de helft van het vervelend {voor jou dan} gebeuren.