woensdag 24 februari 2010

Liefde

Nou, de klusjes van gisteren zijn gedaan ! Eigenlijk viel het best nog wel mee; de broeken zijn gemaakt, ze zijn buitenspeelbroeken geworden. Eén trui heb ik zelf gemaakt, de andere daar kijk ik mijn moeder maar even lief voor aan. Zij is véél beter in klusjes dan ik. Bij de sokken is er één paar in de kliko beland en bij het andere paar is het gat gedicht.Ook de handdoeken liggen nu klaar om te gebruiken als er een poes binnenkomt met vieze pootjes. Het geeft wel een goed gevoel hoor, als ik op de naaitafel kijk en de stapel is weg. "Je moet dat gelijk doen", zegt mijn moeder altijd. En ze heeft gelijk natuurlijk....dat wordt mijn goede voornemen.
Terwijl ik voor mijn mannen de aardappels stond te schillen kwam ik wel een heel aparte vorm tegen: Een heuse hartjes-aardappel !

Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem te schillen. Voorlopig staat hij in mijn keuken te pronken en ik moet er iedere keer naar kijken. Zelf hou ik erg van de hartjesvorm, je kunt hem overal in ons huis terugvinden. Het staat voor mij voor liefde, vriendschap, gezelligheid en knus bij elkaar zitten. Vanavond eten we maar spaghetti....
Fijne dag! Groetjes, Margreet

5 opmerkingen:

Madammeke Ongeduld zei

ja soms vind je wel iets speciaal

ria vogelzang zei

Wat een verrassing: liefde in de natuur! En als je goed om je heen kijkt..... vinden we misschien wel meer liefde in de vorm van mooie bloempjes, straks weer groene blaadjes aan de bomen..... Hmmm! Lijkt me heerlijk!
Geniet van je potato......!

Pierelantijntjes zei

Wat grappig om zo'n aardappel tegen te komen.
En lekker dat alles weer gedaan is.
Groetjes van Ester

Guusje, zei

Wat een bijzondere aardappel, grappig om hem te zien.

quilting Jeannet zei

Grapppig Margreet, enne....wij eten hetzelfde als jullie....spaghetti!

groetjes, jeannet