vrijdag 12 februari 2010

Quiltbee

Vanmiddag is het weer zover: We gaan lekker naar de Quiltbee in Zoutelande. Samen met mijn moeder ga ik daar naartoe sinds 2005. Eerst hebben we er een basiscursus gedaan, het jaar erop een Sampler cursus en daarna werd het de Bee. Steeds komen er dezelfde dames, soms gaat er één af of er komt er één bij...Maar uiteindelijk is het een redelijk vast groepje van ongeveer 8-10 dames. Het is er supergezellig en het is dan ook mijn ontspanningsmiddagje van de maand. Annet weet écht heel veel en je kunt haar altijd om advies vragen. Soms heeft ze een nieuw techniekje om ons te leren zoals de vorige keer: Paperpiecing. Ik had dat nooit zo heel erg goed begrepen, het ziet er zo ingewikkeld uit! Maar dit is het geworden:



Ik heb het even gemaakt van stofjes die ik eigenlijk niet zo heel erg leuk vind, maar ik kreeg meteen de tip dat als je iets maakt om te oefenen, het handig is als je het van stofjes maakt die je wél leuk vindt. Je hebt dan op een gegeven moment allerlei verschillende blokjes, waar je later weer één quilt van kunt maken. Slim hè! We kregen meteen een leuk nieuw patroon van haar waar deze tulp inzit. Het is een echt voorjaars/paasquiltje. Heerlijk om te maken als de lente weer in de lucht zit óf Pasen eraan komt! Nou, ik ga alle spullen pakken die mee gaan voor een heerlijk middagje.

Groetjes, Margreet

3 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Leuk, he dat paparepiecing! Je blokje is heel mooi geworden!
Geniet van je middag, samen met je moeder. Dat lijkt me ook heerlijk!!

Pierelantijntjes zei

Ik wens je een hele fijne middag toe.Groetjes van Ester

PetraM zei

Hij is leuk geworden. Leuke techniek lijkt me dit binnenkort weet ik ook hoe het precies wordt.