woensdag 17 februari 2010

Brandhout

Al een aantal jaar hebben we een heerlijke houtkachel van HWAM. In ons vorige huis deden we hem alleen 's avonds aan, voor de gezelligheid. Maar in de zomer zijn we verhuisd en nu gaat de kachel al om 7 uur 's ochtends aan tot 's avonds laat. Heerlijk en ook nog eens erg gezellig. Omdat het een groter huis is, kunnen we maar raak stoken.

We hadden een redelijke voorraad hout opgebouwd, maar omdat we nu zoveel de kachel aan hebben komt de bodem in zicht. Vorige week was mijn DH een keuken aan het plaatsen bij mensen die een grote tuin met bomen hebben. De heer des huizes vroeg of wij misschien ook nog interesse in brandhout hadden: en dat hadden we natuurlijk! Afgelopen zaterdag is mijn DH samen met onze jongste zoon een grote kar gaan halen. Voorlopig is alles in de tuin gestort, want er moet eerst nog gekloofd worden. Dat gaan ze deze zaterdag doen. En dan alles mooi opstapelen in het houthok. Als ik naar buiten kijk word ik helemaal blij van die blokken hout.


Ik ging ook nog even bij de mannen kijken en op de terugweg kwam ik langs een weiland vol met ganzen. Echt een winters plaatje.
Ook daar word ik blij van... wat kan een mens gelukkig worden van kleine dingen. Fijne dag! Groetjes, Margreet

2 opmerkingen:

Pierelantijntjes zei

Het zijn de kleine dingen die het doen.
Dat is toch lekker zo'n grote voorraad. Weet uit ervaring dat het hard gaat als je een hele dag stookt.
Groetjes Ester

basiclabelSweden zei

Heerlijk, hier brand ook de hele dag de houtkachel en we stoken denk ik zo 15 kub per jaar erdoor heen...... zo lekker die warmte dus ik geniet samen even met je mee :)

lieve groet uit Zweden